Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Sınıf Öğretmenliği SNF4003 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi Zorunlu 7 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına İlköğretim 4. ve 5. sınıf konularını işleyebilecek bilgi ve beceriyi kazandırmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel kavramlar (din-kültür-ahlak), Müslümanlığın temel ilkeleri, İslamiyet ve diğer dinler, ahlak-birey ve toplum ilişkisi, ilköğretim I. kademe 4-5. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim programının incelenmesi(kazanım, içerik yöntem, v.b.).

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma, soru-cevap, araştırma.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Klavuzu, MEB yay, Ankara, 2007 Mustafa Öcal, İlköğretim Okullarında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ve Öğretim Yöntemleri, 2. Baskı, İstanbul, 2004 Nurullah Altaş, İlköğretim DKAB Öğretimi, Nobel yay, Ankara, 2001 Recai Doğan-Cemal Tosun, İlköğretim 4. ve 5. Sınıflar İçin DKAB Öğretimi, PegemA yay, Ankara, 2002

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Dersin temel terim ve kavramlarını anlar.
  • Alanın temel terim ve kavramlarını yorumlar.
  • Alanda kullanılan yöntem ve teknikleri sınıflandırır.
  • Alanın problemlerini tanır.
  • Pratikteki problemlere çözüm üretir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Alanın temel kavramları ve din eğitiminin temelleri
2 Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin tarihçesi
3 İlköğretim DKAB dersi 4. ve 5. sınıf öğretim programı ve incelenmesi
4 Allah inancı ve Allah inancının insana kazandırdıkları
5 İbadetle ilgili kavramlar ve dua
6 Hz. Muhammed'in çocuklara davranışı
7 Hz. Muhammed ve aile hayatı
8 Ara sınav
9 Kur'an'da örnek kıssalar
10 Temel eğitim çağında dini ve ahlaki gelişim
11 İnanç ve ibadet öğretimi
12 Ahlak-değer ve kavram öğretimi
13 İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretiminde yöntemler
14 İlköğretim 4. sınıf ünitelerinin örnek ders işlenişleri
15 İlköğretim 5. sınıf ünitelerinin örnek ders işlenişleri
16 Çalşma haftası
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 14 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 14 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 14 14
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5