Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türkçe Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Türkçe Öğretmenliği TRAE301 Dinleme Eğitimi Zorunlu 5 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dinleme becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Toplumda dinleme alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenler ve dinleme becerisine yönelik tekniklerin incelenmesi. Dinleme çeşitleri ve amaca bağlı olarak dinleme çeşidinin seçimi. Türkçe

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dinleme becerisini geliştirici çalışmalar yapma. Ruhbilim araştırmalarından da yararlanarak dinleme etkinliğinin işleyişini ve verimlilik sürelerini belirginleştirme; dikkat sürelerinin belirlenmesi; bellekte tutma ve kavrama çalışmalarına dikkat çekme. Ç

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunum, beyin fırtınası, tartışma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Anlamak ve Anlatmak, Oya Adalı, İstanbul,2003 CAN DÜNDAR- KÖY ENSTİTÜLERİ, ZANA BRİSKİ, ROSS KAUFMAN- KALKÜTANIN ÇOCUKLARI Kinds of films, EMEL ÇELEBİ- GÜNDELİKÇİ, RON FRİCKE- BARAKA, AKIRA KUROSAVA- DREAMS Yazılı ve Sözlü Anlatım-

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrencilerin Türkçeyi doğru kullanma becerisi.
  • Öğrencilerin dinleme becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak.
  • Anlama ve anlatma güçlüğü çeken öğrencilere yönelik uygulamalar yapabilme becerisi.
  • Sözlü ve yazılı iletişim becerileri.
  • Türkçe dil bilgisi öğrenme alanını geliştirme becerisi.
  • Anlaşılır, akıcı ve güzel konuşabilmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 BARAKA filminin izlenmesi
2 BARAKA filminin tartışılması
3 BARAKA filminin ana fikri
4 DREAMS filminin ikinci parçasının izlenmesi
5 DREAMS filminin üçüncü parçasının izlenmesi
6 DREAMS filminin dördüncü parçasının izlenmesi
7 DREAMS filminin tartışılması
8 ders çalışma haftası
9 ara sınav
10 KÖY ENSTİTÜLERİ filminin izlenmesi
11 KöY ENSTİTÜLERİ filminin tartışılması
12 GÜNDELİKÇİ filminin izlenmesi
13 GÜNDELİKÇİ filminin tartışılması
14 CHILDREN OF KALKUTA filminin izlenmesi
15 KALKÜTANIN ÇOCUKLARI tartışılması
16 filmlerle ilgili genel değerlendirme.
17 ders çalışma haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 26 1 26
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 14 3 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6