Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Endüstriyel Tasarım (İngilizce) Şehir Ünv | ARCH 402 | Diploma Project | Seçmeli | 8 | 12,00 | 4 | 4 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 Endüstriyel Tasarım (İngilizce) Şehir Ünv | ARCH 402 | Diploma Project | Seçmeli | 8 | 12,00 | 4 | 4 |
Marmara Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü Müfredatında, 8. Dönem dersi olan ARCH 402 Diploma Project, öğrencinin mimarlık mesleğine hazırlandığı mezuniyet projesidir. Öğrencinin eğitiminin son aşaması olup, alışılagelen düzenli kritik-tartışma ortamlarının seyreldiği ve fakat belirli bir takvim dahilinde zaman zaman düzenlenen atölyeler, jüriler, seminerler ve eskiz sınavları gibi ara kritiklerle kendi mimari kararlarını alabilme becerisini de geliştirdiği bir tasarım atölyesidir. Bu nedenle bu projede öğrencinin, bütün mimarlık eğitiminde kazandığı bilgi, deneyim, donanım ve becerilerini katarak bir tasarım süreci geçirmesi beklenmektedir. Bunu yaparken disiplinler arası bir perspektiften mimarlığın farklı ölçek ve bağlamlarını değerlendirerek mimari bir yorum yapması beklenir.
-
Diploma Projesi, öğrencinin mesleğe adım atacağı, eğitiminin son aşaması olup, alışılagelen düzenli kritik-tartışma ortamlarının seyreldiği ve fakat belirli bir takvim dahilinde zaman zaman düzenlenen atölyeler, jüriler, seminerler ve eskiz sınavları gibi ara kritiklerle kendi mimari kararlarını alabilme becerisini de geliştirdiği bir tasarım atölyesidir. Projenin bağlamı, kent ölçeğinden başlayarak, planlama, kentsel politikalar, dönüşüm, göç, sosyo-ekonomik değişimler gibi farklı dinamiklerin düşünme sürecine dahil edildiği, mimari proje ölçeğinde mekânsal tasarım kararlarının derinleştirildiği ve detay ölçeğine kadar tasarım kararlarının yansıtıldığı bir bütünsellik içerir. Projede, makro ölçek ile mikro ölçeğin bir aradalığının ve geçişinin nasıl sağlandığı, kentsel analizlerin mimari tasarıma ve mekâna nasıl yansıdığının aktarılması önemlidir. Mimari tasarım bağlamının belirtilen sorunsalla birlikte öğrenci tarafından nasıl tanımlandığı temel bir çıkış noktasıdır. Tasarım yaklaşımlarında, belirtilen temaların araştırılması ve yerin potansiyelleri ile birlikte yorumlanabilmesi beklenmektedir.
-
-
İngilizce
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Diploma Proje Konusunun Duyurulması |
2 | Seminer 1 (Alan Gezisi + Seminer) Soru&Cevap |
3 | Seminer 2 (Proje Konusu ile ilgili seminer dizisi) |
4 | - |
5 | Jüri 1 |
6 | Ara Buluşma |
7 | - |
8 | ARASINAV Jüri 2 |
9 | - |
10 | - |
11 | - |
12 | Jüri 3 |
13 | Ara buluşma |
14 | Eskiz Sınavı |
15 | - |
16 | Final |
17 | - |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
ÖÇ1 |
ÖÇ2 |
ÖÇ3 |
ÖÇ4 |
ÖÇ5 |
ÖÇ6 |
ÖÇ7 |