Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Güzel Sanatlar Fakültesi - Endüstriyel Tasarım (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020 Endüstriyel Tasarım (İngilizce) Şehir Ünv ARCH 402 Diploma Project Seçmeli 8 12,00 4 4

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Marmara Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Mimarlık Bölümü Müfredatında, 8. Dönem dersi olan ARCH 402 Diploma Project, öğrencinin mimarlık mesleğine hazırlandığı mezuniyet projesidir. Öğrencinin eğitiminin son aşaması olup, alışılagelen düzenli kritik-tartışma ortamlarının seyreldiği ve fakat belirli bir takvim dahilinde zaman zaman düzenlenen atölyeler, jüriler, seminerler ve eskiz sınavları gibi ara kritiklerle kendi mimari kararlarını alabilme becerisini de geliştirdiği bir tasarım atölyesidir. Bu nedenle bu projede öğrencinin, bütün mimarlık eğitiminde kazandığı bilgi, deneyim, donanım ve becerilerini katarak bir tasarım süreci geçirmesi beklenmektedir. Bunu yaparken disiplinler arası bir perspektiften mimarlığın farklı ölçek ve bağlamlarını değerlendirerek mimari bir yorum yapması beklenir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Diploma Projesi, öğrencinin mesleğe adım atacağı, eğitiminin son aşaması olup, alışılagelen düzenli kritik-tartışma ortamlarının seyreldiği ve fakat belirli bir takvim dahilinde zaman zaman düzenlenen atölyeler, jüriler, seminerler ve eskiz sınavları gibi ara kritiklerle kendi mimari kararlarını alabilme becerisini de geliştirdiği bir tasarım atölyesidir. Projenin bağlamı, kent ölçeğinden başlayarak, planlama, kentsel politikalar, dönüşüm, göç, sosyo-ekonomik değişimler gibi farklı dinamiklerin düşünme sürecine dahil edildiği, mimari proje ölçeğinde mekânsal tasarım kararlarının derinleştirildiği ve detay ölçeğine kadar tasarım kararlarının yansıtıldığı bir bütünsellik içerir. Projede, makro ölçek ile mikro ölçeğin bir aradalığının ve geçişinin nasıl sağlandığı, kentsel analizlerin mimari tasarıma ve mekâna nasıl yansıdığının aktarılması önemlidir. Mimari tasarım bağlamının belirtilen sorunsalla birlikte öğrenci tarafından nasıl tanımlandığı temel bir çıkış noktasıdır. Tasarım yaklaşımlarında, belirtilen temaların araştırılması ve yerin potansiyelleri ile birlikte yorumlanabilmesi beklenmektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bir mimari tasarım-proje sürecini tüm boyutları ve ölçekleri ile aralıklı jüri görüşmeleri yanı sıra kendi başına yürütebilme becerisi
  • Tarih, kültür, topoğrafya gibi farklı boyutları olan bir kent dokusunun sorunlarını ve potansiyellerini tanımlayabilme, çözümler sunabilme
  • Genel yaklaşımı tanımlanmış, bir anlamda yarı-yapılandırılmış bir yaklaşımın üzerine özgün mimari program geliştirebilme, yaratıcı ve karma mekânsal ilişkilerle kurabilme
  • Mimari tasarımın yer, toplum, zaman ekseninde bağlamsal çerçevesini tanımlayabilme
  • Tasarım bilgisinin farklı ölçekler, sosyal ve çevresel etkiler arasında kapsamlı bir entegrasyonunu sağlayabilme ve bunu mimari projeye dönüştürebilme
  • Mimari tasarımın kuramsal boyutu kadar uygulamaya yönelik bilgileri bütünleştirebilme
  • Mimari tasarımın tüm süreçlerinde çeşitli temsil yöntemlerini kullanabilme (fikrini anlatabilme, 2 boyutlu veya üç boyutlu temsil edebilme vb.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Diploma Proje Konusunun Duyurulması
2 Seminer 1 (Alan Gezisi + Seminer) Soru&Cevap
3 Seminer 2 (Proje Konusu ile ilgili seminer dizisi)
4 -
5 Jüri 1
6 Ara Buluşma
7 -
8 ARASINAV Jüri 2
9 -
10 -
11 -
12 Jüri 3
13 Ara buluşma
14 Eskiz Sınavı
15 -
16 Final
17 -

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7