Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - İngilizce Öğretmenliği ELT162 Discourse Analysis and Language Teaching Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının sınıf söylemi konusunda bilgilendirilmesi, ve onların sınıf söylemi ve dil öğretimi arasındaki bağlantıyı anlamalarının sağlanmasıdır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1. Sınıf içi ve dışı iletişim 2. Sınıf Söylemi 3. Sınıf Söylem Analizi: Öğretmen Konuşması ve Öğrenci Katılımı 4. Sınıf Söylem Analizi: Öğretmenin Bireysel Değerlendirmesi 5. İngilizce Sınıflarında Türkçe Kullanımı 6. İngilizce Sınıflarında Soru Sorma Stratejileri 7. Yanlışlar ve Geri Dönütler 8. Cinsiyet ve Dil 9. İngilizce Sınıflarında Vücut Dili Kullanımı 10. Profesyonel Gelişim için Yansıtma

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Hoca tarafından ders anlatımı, Enteraktif soru sorma tekniğiyle öğrencilerin derse katılımı, Gerçek sınıf ortamı örnekleri üzerinde öğretmenlerin sözel ve/veya sözel olmayan anlatım becerilerinin incelenmesi, Öğretmen anlatım ve iletişim becerileri üzerine sınıf tartışmaları, Grup çalışması, bireysel çalışma

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Lynch, T. (1996). Communicating inside and outside the classroom. Oxford University Press. Walsh, S. (2013). Classroom discourse and teacher development. Edinburgh University Press. Walsh, S. (2002). Construction or obstruction: Teacher talk and learner involvement in the EFL classroom. Language Teaching Research, 6(1), 3-23. Walsh, S. (2003). Developing interactional awareness in the second language classroom through teacher self-evaluation. Language Awareness, 12(2), 124-142. Edstrom, A. (2006). L1 use in the L2 classroom: One teacher’s self-evaluation. The Canadian Modern Language Review, 63(2), 275-292. Sali, Pınar. (2014). An Analysis of the teachers’ use of L1 in Turkish EFL classrooms. System, 42, 308-318. Lewis, K.G. (2007). Developing questioning skills. Center for Teaching Effectiveness, The University of Texas at Austin. Retrieved May 18, 2019, from http://www.utexas.edu/academic/cte/sourcebook/ questioning.pdf Fitriati, S. W., Isfara, G. A. V., & Trisanti, N. (2017). Teachers’ questioning strategies to elicit students‟ verbal responses in EFL classes at a secondary school. English Review: Journal of English Education, 5(2), 217-226 Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching (pp. 99-113). England: Pearson Education Limited Sunderland, J. (2000). New understandings of gender and language classroom research: Texts, teacher talk and student talk. Language Teaching Research, 4(2), 149-173. Sime, D. (2006). What do learners make of teachers’ gestures in the language classroom? IRAL, 44, 211-230.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretmen adayları yabancı dil sınıf söyleminin özelliklerini kavrayacaklar
  • Öğretmen adayları sınıf söylem analizini anlayıp yapabilecekler
  • Öğretmen adayları İngilizce sınıflarında Türkçe kullanımı konusunda bilinçlenecekler
  • Öğretmen adayları etkili soru sorma tekniklerini ve öğrencilerin yanlışlarına etkili geridönüt vermeyi öğreneceklerdir
  • Öğretmen adayları cinsiyet ve dil arasındaki ilişkiyi bilecek, İngilizce derslerinde vücut dili kullanımının önemini kavrayacak ve yansıtmanın profesyonel gelişimleri üzerindeki etkilerini öğreneceklerdir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders tanıtımı
2 İletişime giriş.
3 Sınıf söylemi
4 Sınıf söylem analizi: Öğretmen konuşması ve öğrenci katılımı
5 Sınıf söylem analizi: Öğretmenin bireysel değerlendirmesi
6 İngilizce sınıfında Türkçe kullanımı
7 İngilizce sınıfında Türkçe kullanımı
8 Ara Sınav Haftası
9 Soru sorma stratejileri
10 Soru sorma stratejileri
11 Hatalar ve geridönüt verme
12 Cinsiyet ve dil
13 İngilizce sınıfında vücut dili kullanımı
14 Yansıtma pratiği
15 Tekrar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 3 30
Proje ve Hazırlığı 1 10 10
Ödev ve Hazırlığı 1 5 5
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5