Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | ELT162 | Discourse Analysis and Language Teaching | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | ELT162 | Discourse Analysis and Language Teaching | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının sınıf söylemi konusunda bilgilendirilmesi, ve onların sınıf söylemi ve dil öğretimi arasındaki bağlantıyı anlamalarının sağlanmasıdır.
-
1. Sınıf içi ve dışı iletişim 2. Sınıf Söylemi 3. Sınıf Söylem Analizi: Öğretmen Konuşması ve Öğrenci Katılımı 4. Sınıf Söylem Analizi: Öğretmenin Bireysel Değerlendirmesi 5. İngilizce Sınıflarında Türkçe Kullanımı 6. İngilizce Sınıflarında Soru Sorma Stratejileri 7. Yanlışlar ve Geri Dönütler 8. Cinsiyet ve Dil 9. İngilizce Sınıflarında Vücut Dili Kullanımı 10. Profesyonel Gelişim için Yansıtma
Hoca tarafından ders anlatımı, Enteraktif soru sorma tekniğiyle öğrencilerin derse katılımı, Gerçek sınıf ortamı örnekleri üzerinde öğretmenlerin sözel ve/veya sözel olmayan anlatım becerilerinin incelenmesi, Öğretmen anlatım ve iletişim becerileri üzerine sınıf tartışmaları, Grup çalışması, bireysel çalışma
yok
İngilizce
Lynch, T. (1996). Communicating inside and outside the classroom. Oxford University Press. Walsh, S. (2013). Classroom discourse and teacher development. Edinburgh University Press. Walsh, S. (2002). Construction or obstruction: Teacher talk and learner involvement in the EFL classroom. Language Teaching Research, 6(1), 3-23. Walsh, S. (2003). Developing interactional awareness in the second language classroom through teacher self-evaluation. Language Awareness, 12(2), 124-142. Edstrom, A. (2006). L1 use in the L2 classroom: One teacher’s self-evaluation. The Canadian Modern Language Review, 63(2), 275-292. Sali, Pınar. (2014). An Analysis of the teachers’ use of L1 in Turkish EFL classrooms. System, 42, 308-318. Lewis, K.G. (2007). Developing questioning skills. Center for Teaching Effectiveness, The University of Texas at Austin. Retrieved May 18, 2019, from http://www.utexas.edu/academic/cte/sourcebook/ questioning.pdf Fitriati, S. W., Isfara, G. A. V., & Trisanti, N. (2017). Teachers’ questioning strategies to elicit students‟ verbal responses in EFL classes at a secondary school. English Review: Journal of English Education, 5(2), 217-226 Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching (pp. 99-113). England: Pearson Education Limited Sunderland, J. (2000). New understandings of gender and language classroom research: Texts, teacher talk and student talk. Language Teaching Research, 4(2), 149-173. Sime, D. (2006). What do learners make of teachers’ gestures in the language classroom? IRAL, 44, 211-230.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ders tanıtımı |
2 | İletişime giriş. |
3 | Sınıf söylemi |
4 | Sınıf söylem analizi: Öğretmen konuşması ve öğrenci katılımı |
5 | Sınıf söylem analizi: Öğretmenin bireysel değerlendirmesi |
6 | İngilizce sınıfında Türkçe kullanımı |
7 | İngilizce sınıfında Türkçe kullanımı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Soru sorma stratejileri |
10 | Soru sorma stratejileri |
11 | Hatalar ve geridönüt verme |
12 | Cinsiyet ve dil |
13 | İngilizce sınıfında vücut dili kullanımı |
14 | Yansıtma pratiği |
15 | Tekrar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |