Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Mühendislik Fakültesi - Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) - 2015 CSE2023 Discrete Computational Structures Zorunlu 3 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu derste öğrenci bilgisayar bilimi için çok önemli olan ayrık hesaplama yapılarını öğrenecektir. Ders sonunda öğrencinin ispat yöntemlerini kullanarak hipotezleri ispatlamayı, sayı teorisi kavramlarını ve sayma tekniklerini bilmesi, özyinelemeli ilişkileri çözmeyi, çizge kuramı ve ağaçlarla ilgili problemleri tanımlayabilmesi beklenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders mantık ve kümeler konularıyla başlayarak fonksiyonlarla devam eder. Sonrasında ispat yöntemleri indüksiyon da dahil edilerek detaylıca işlenir. Özyinelemeli ilişkiler, sayı teorisi, sayma teknikleri, çizge teorisi ve ilgili ortaya çıkan problemler ve bilinen ilgili algoritmalar işlenen diğer konulardır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders konuları tahtaya yazarak anlatılır. Öğrenimi pekiştirmek için ders sırasında örnek sorular çözülür. Birinci ara sınav sınav haftasında sınıfta yapılır. Problem setleri tahtaya yazarak çözülür. Laboratuvarda deney yapılır ve rapor hazırlanır, ya da derste öğrenilen teorik konular ile ilgili bilgisayar ortamında uygulama yapılır. Ders sırasında öğrencilere belli sorular yöneltilir, cevapları tahmin etmeleri teşvik edilir. (Not: Akran eğitimi bu kategoriye giriyor.) Okul dışı etkinliklere katılınır. Ara sınav haftasında ara sınav uygulanır. Final haftalarında final sınavı uygulanır.

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Discrete Mathematics and Its Applications 7th edition, Kenneth H. Rosen, McGraw Hill

Dersin Web Sayfası

http://mimoza.marmara.edu.tr/~falkaya/cse223

Öğrenme Çıktıları

  • Mantık problemlerini cebir kuralları dahilinde çözebilmek. İspat yöntemlerini kullanarak hipotezleri ispatlayabilmek. Sayı teorisi kavramlarını ve sayma tekniklerini ifade edebilmek. Özyinelemeli ilişkileri çözebilmek. Çizge kuramı ve ağaçlarla ilgili problemleri tanımlayarak ilgili algoritmaları uygulayabilmek. Bağıntılar ve özelliklerini ifade edebilir. Mantık problemlerini cebir kuralları dahilinde çözebilmek.
  • İspat yöntemlerini kullanarak hipotezleri ispatlayabilmek.
  • Sayı teorisi kavramlarını ve sayma tekniklerini ifade edebilmek.
  • Özyinelemeli ilişkileri çözebilmek.
  • Çizge kuramı ve ağaçlarla ilgili problemleri tanımlayarak ilgili algoritmaları uygulayabilmek. Bağıntılar ve özelliklerini ifade edebilir.
  • Bağıntılar ve özelliklerini ifade edebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Mantık ve Kümeler
2 Mantık ve Kümeler
3 Fonksiyonlar
4 İspat yöntemleri
5 İspat yöntemleri
6 İndüksiyon ve özyineleme
7 Özyinelemeli İlişkiler
8 Ara Sınav Haftası
9 Sayı teorisi
10 Sayma Teknikleri ve Bağıntılar
11 Çizge teorisi
12 Çizge teorisi
13 Kenar ve düğüm gezme problemleri
14 Ağaçlar
15 Eniyileme problemleri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 7 10 70
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6