Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Heykel | HYL2021 | Disiplinler Arası Heykel Pratikleri I | Seçmeli | 3 | 9,00 | 7 | 4 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Heykel | HYL2021 | Disiplinler Arası Heykel Pratikleri I | Seçmeli | 3 | 9,00 | 7 | 4 |
Verili malzeme, teknik, sanatsal metod, herhangi bir sanatsal disiplin sınırı ya da biçimsel sınırlama olmadan öğrencilerin sanatsal anlamda kendilerini ifade edebilmeleri sağlanır. Öğrencilerin ders düresince tasarladıkları eserlerle dönem sonunda kendi sergilerini düzenlemeleri ve tartışmaya açık bir tür diyalog ortamı oluşturmaları beklenir. Genç sanatçı adaylarının sahatsal tavır ve karakter geliştirmelerine yardımcı olmak bu dersin amacıdır.
-
Öğrencilerin kendilerini geliştirebilmeleri için teorik ve pratik yönlendirmelerle hem teorik hem de sanatsal/ pratik araştırma yapabilmeleri için zaman tanınır, platform oluşturulur ve desteklenir.
Öğrenme aktiviteleri her öğrenciye göre değişim gösterir. Fakat genelde öğrenciden dönem başında daha önceki yıllardan yaptığı sanatsal çalışmalarını içeren portfolyo istenir. Dönem sonunda ise bu portfolyonun ders kapsamında yaptıkları yeni çalışmalarıyla genişletilmesi beklenir.
Yok!
Türkçe
"Sanat Nedir", Artur Danto, Sel yay. "Sıradan Olanın Başkalaşımı", Artur Donto, Ayrıntı yay. "Mekana Yayılan Heykel", Rosalin Krauss, Sanat Dünyamız, sayı: 82, Kış 2002, (heykel Özel Sayısı) s. 103-110. "Kimlikli Bedenler", Ahu Antmen, Sel yay. "Sanatı Eleştirmek", Terry Barrett, Hayal perest yay.
None.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma. Disiplinlerarası sanata giriş, anlamı... |
2 | Yaratıcı eğilim tespiti; öğrencilerin önceki yıllarda yaptığı işler ve hazırladıkları portfolyoların incelenmesi. |
3 | Yeni konu için teorik sunum ve motivasyon. |
4 | Öğrenciler için serbest araştırma dersi. |
5 | Öğrencilerin yaptıkları teorik araştırmalarının, eskiz ya da ilk değerlendirmeler. |
6 | Pratik araştırmaların, eskiz ya da maketlerin değerlendirmelerin yapılması. |
7 | Yapılan değerlendirmeler sonucu, ara sınav öncesi sergileme hazırlıkları. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Yeni konu için teorik sunum ve motivasyon dersi. |
10 | Konu hakkında öğrencilerin serbest araştırmaları. |
11 | Öğrencilerin araştırmalarını sunmaları sağlanır. Birbirleriyle fikir alışverişi yapmaları sağlanır. Tartışma ortamı oluşturulur ve yönlendirilir. |
12 | Öğrencilerin pratik çalışmaları ve sanatsal araştırmaları yönlendirilir. |
13 | Eleştirel eğerlendirmeler, tartışma |
14 | Eleştirel eğerlendirmeler, tartışma devam. |
15 | Grup değerlendirmesi, tartışma ve fikir alışverişi. Dönem sonu sergisine, bir diyalog ortamına hazırlık. |
16 | Dönem sonu sergisine, bir diyalog ortamına hazırlık. |
17 | Dönem sonu sergisi ve final... Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Atölye ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Araştırma ve Hazırlığı | 3 | 14 | 42 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |