Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Kimya Öğretmenliği | KMAE153 | Disiplinler Arası Kimya Öğretimi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Kimya Öğretmenliği | KMAE153 | Disiplinler Arası Kimya Öğretimi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Disiplinler arası öğrenme, farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama, disiplinler arası bilginin doğasını anlama, değer verme ve disiplinler arası bakış açısı geliştirme; disiplinler arası bilginin Kimya öğretiminde kullanılması; yerel, ulusal ve küresel olaylar, ürün ve model geliştirme, süreci ve sistemi tasarlama, proje geliştirme, buluş yapma-ve kişisel gelişim, kariyer seçimi ve önemi; disiplinler arası beceriler, mühendislik ve tasarım, karar verme, üst düzey düşünme.
-
Disiplinler arası öğretimin kimya eğitimi açısından önemi; disiplinler arası öğretimin kuramsal çerçevesi; disiplinler arası öğretimin entegrasyon modelleri; kimya teknolojileri ve disiplinler arası öğretim; mühendislik tasarım temelli disiplinler arası öğretimi; kimyada matematiksel modelleme ve disiplinler arası öğretimi; disiplinler arası öğretimde planlama; disiplinler arası öğretimde ölçme ve değerlendirme; kimyada disiplinler arası öğretimin uygulama örnekleri.
öğrenci merkezli etkinlikler
yok
Türkçe
Aktan, C.C., 2007. Yüksek öğretimde değişim: global trendler ve yeni paradigmalar. Değişim Çağında Yüksek Öğretim: Global Trendler ve Yeni Paradigmalar. Yaşar Üniversitesi Yayını, İzmir. Alleman, J.C., Brophy, J., 1991. A cave at: curriculum integration isn't always a good idea. Educational Leadership, October, s: 66. Althusser, L., 1971. Lenin and Philosophy and Other Essays. New Left Boks, London. Aybek, B., 2001. Disiplinlerarası (bütünleştirilmiş) öğretim yaklaşımı. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3: 1-7. Aydın, G., Balım, A.G., 2005. Yapılandırmacı yaklaşıma göre modellendirilmiş disiplinler arası uygulama: enerji konularının öğretimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2: 145-166. Barab, S.A., Landa, A., 1997. Designing effective interdisciplinary anchors. Educational Leadership, Mart, s: 52-55. Baykal, A., 2004. Program geliştirme yaklaşımlarında alansal bağlam. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. 6-9 Temmuz, Malatya, Türkiye. Becher, T., 1989. Academic Tribes and Territories. (Editör: M. Keynes), Open University Pres, s: 22. Berger, G., 1970. Introduction. OECD-CERI Interdisciplinarity – Problems of Teaching and Research in Universities. Nice: CERI/French Ministry of Education, September. Bloom, A., 1987. The Closing of the American Mind, Simon and Schuster, New York. Brandt, R., 1991. On interdisciplinary curriculum: A conversation with Heidi Hayes Jacobs. Educational Leadership, 49 (21):1-8. Chrysostomou, S., 2004. Interdisciplinary approaches in the new curriculum in Greece: a focus on music education. Arts Education Policy Review, 105 (5): 23-29. Cluck, N.A., 1980. Reflections in the interdisciplinary apporach to the humanities. Liberal Education, 66 (1): 67-77. Cone, T.P., Werner, P., Cone, S.L., Woods, A.M., 1998. Interdisciplinary Teaching - Through Physical Education. Champaign, Human Kinetics, Illinois. Dobbs, S.M., 1998. Learning in and Through Art. The Getty Education Institute for the Arts. s: 109-112, Los Angeles. Duman, B., Aybek, B., 2003. Süreç-temelli ve disiplinlerarası öğretim yaklaşımları. Muğla Üniversitesi SBE Dergisi, 11. Ellis, A., Fouts, J., 2001. Interdisciplinary curriculum: The research base. Music Educators Journal, 87: 22–26. Erickson, H.L., 1995. Stirring the head, heart, and soul. Redefining Curriculum and Instruction. Corwin Press, Inc, California. Flinterman, J.F., Teclemariam-Mesbah, R., Broerse, J.E.W., Bunders, J.F.G. 2001. Transdisciplinarity: The new challenge for biomedical research. Bulletin of Science, Technology & Society 2: 253-266. Fogarty, R., 1991. Ten ways to integrate curriculum. Educational Leadership, 49(2): 61–65. Gür, T., 2003. Eğitimin geleceği, üniversitelerin ve eğitimin değişen paradigması. Araştırma ve Eğitimde Disiplinlerarasılık. (Editör: O.N. Babüroğlu). Sabancı Üniversitesi Yayını, İstanbul.
-------
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | dersin amaçlarının tanıtılması |
2 | Disiplinler arası öğretimin kimya eğitimi açısından önemi 1 |
3 | Disiplinler arası öğretimin kimya eğitimi açısından önemi 2 |
4 | Disiplinler arası öğretimin kimya eğitimi açısından önemi 3 |
5 | STEM uygulamaları |
6 | STEM örnek uygulamaları |
7 | STEM örnekleri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | disiplinler arası öğretimin kuramsal çerçevesi |
10 | disiplinler arası öğretimin kuramsal çerçevesi |
11 | disiplinler arası öğretimin entegrasyon modelleri |
12 | disiplinler arası öğretimin entegrasyon modelleri |
13 | kimya teknolojileri ve disiplinler arası öğretim |
14 | mühendislik tasarım temelli disiplinler arası öğretimi |
15 | kimyada matematiksel modelleme ve disiplinler arası öğretimi; disiplinler arası öğretimde planlama; disiplinler arası öğretimde ölçme ve değerlendirme; kimyada disiplinler arası öğretimin uygulama örnekleri. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 28 | 2 | 56 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |