Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Kimya Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Kimya Öğretmenliği KMAE153 Disiplinler Arası Kimya Öğretimi Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Disiplinler arası öğrenme, farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama, disiplinler arası bilginin doğasını anlama, değer verme ve disiplinler arası bakış açısı geliştirme; disiplinler arası bilginin Kimya öğretiminde kullanılması; yerel, ulusal ve küresel olaylar, ürün ve model geliştirme, süreci ve sistemi tasarlama, proje geliştirme, buluş yapma-ve kişisel gelişim, kariyer seçimi ve önemi; disiplinler arası beceriler, mühendislik ve tasarım, karar verme, üst düzey düşünme.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Disiplinler arası öğretimin kimya eğitimi açısından önemi; disiplinler arası öğretimin kuramsal çerçevesi; disiplinler arası öğretimin entegrasyon modelleri; kimya teknolojileri ve disiplinler arası öğretim; mühendislik tasarım temelli disiplinler arası öğretimi; kimyada matematiksel modelleme ve disiplinler arası öğretimi; disiplinler arası öğretimde planlama; disiplinler arası öğretimde ölçme ve değerlendirme; kimyada disiplinler arası öğretimin uygulama örnekleri.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

öğrenci merkezli etkinlikler

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aktan, C.C., 2007. Yüksek öğretimde değişim: global trendler ve yeni paradigmalar. Değişim Çağında Yüksek Öğretim: Global Trendler ve Yeni Paradigmalar. Yaşar Üniversitesi Yayını, İzmir. Alleman, J.C., Brophy, J., 1991. A cave at: curriculum integration isn't always a good idea. Educational Leadership, October, s: 66. Althusser, L., 1971. Lenin and Philosophy and Other Essays. New Left Boks, London. Aybek, B., 2001. Disiplinlerarası (bütünleştirilmiş) öğretim yaklaşımı. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3: 1-7. Aydın, G., Balım, A.G., 2005. Yapılandırmacı yaklaşıma göre modellendirilmiş disiplinler arası uygulama: enerji konularının öğretimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2: 145-166. Barab, S.A., Landa, A., 1997. Designing effective interdisciplinary anchors. Educational Leadership, Mart, s: 52-55. Baykal, A., 2004. Program geliştirme yaklaşımlarında alansal bağlam. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. 6-9 Temmuz, Malatya, Türkiye. Becher, T., 1989. Academic Tribes and Territories. (Editör: M. Keynes), Open University Pres, s: 22. Berger, G., 1970. Introduction. OECD-CERI Interdisciplinarity – Problems of Teaching and Research in Universities. Nice: CERI/French Ministry of Education, September. Bloom, A., 1987. The Closing of the American Mind, Simon and Schuster, New York. Brandt, R., 1991. On interdisciplinary curriculum: A conversation with Heidi Hayes Jacobs. Educational Leadership, 49 (21):1-8. Chrysostomou, S., 2004. Interdisciplinary approaches in the new curriculum in Greece: a focus on music education. Arts Education Policy Review, 105 (5): 23-29. Cluck, N.A., 1980. Reflections in the interdisciplinary apporach to the humanities. Liberal Education, 66 (1): 67-77. Cone, T.P., Werner, P., Cone, S.L., Woods, A.M., 1998. Interdisciplinary Teaching - Through Physical Education. Champaign, Human Kinetics, Illinois. Dobbs, S.M., 1998. Learning in and Through Art. The Getty Education Institute for the Arts. s: 109-112, Los Angeles. Duman, B., Aybek, B., 2003. Süreç-temelli ve disiplinlerarası öğretim yaklaşımları. Muğla Üniversitesi SBE Dergisi, 11. Ellis, A., Fouts, J., 2001. Interdisciplinary curriculum: The research base. Music Educators Journal, 87: 22–26. Erickson, H.L., 1995. Stirring the head, heart, and soul. Redefining Curriculum and Instruction. Corwin Press, Inc, California. Flinterman, J.F., Teclemariam-Mesbah, R., Broerse, J.E.W., Bunders, J.F.G. 2001. Transdisciplinarity: The new challenge for biomedical research. Bulletin of Science, Technology & Society 2: 253-266. Fogarty, R., 1991. Ten ways to integrate curriculum. Educational Leadership, 49(2): 61–65. Gür, T., 2003. Eğitimin geleceği, üniversitelerin ve eğitimin değişen paradigması. Araştırma ve Eğitimde Disiplinlerarasılık. (Editör: O.N. Babüroğlu). Sabancı Üniversitesi Yayını, İstanbul.

Dersin Web Sayfası

-------

Öğrenme Çıktıları

  • Farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılar
  • Disiplinler arası bilginin doğasını anlama, değer verme ve disiplinler arası bakış açısı geliştirme
  • Disiplinler arası bilginin Kimya öğretiminde kullanılması öğrenir
  • Yerel, ulusal ve küresel olaylar, ürün ve model geliştirme, süreci ve sistemi tasarlama, proje geliştirme, buluş yapma-ve kişisel gelişim, kariyer seçimi ve önemi; disiplinler arası beceriler, mühendislik ve tasarım, karar verme, üst düzey düşünme.
  • bilimin doğasını öğrenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 dersin amaçlarının tanıtılması
2 Disiplinler arası öğretimin kimya eğitimi açısından önemi 1
3 Disiplinler arası öğretimin kimya eğitimi açısından önemi 2
4 Disiplinler arası öğretimin kimya eğitimi açısından önemi 3
5 STEM uygulamaları
6 STEM örnek uygulamaları
7 STEM örnekleri
8 Ara Sınav Haftası
9 disiplinler arası öğretimin kuramsal çerçevesi
10 disiplinler arası öğretimin kuramsal çerçevesi
11 disiplinler arası öğretimin entegrasyon modelleri
12 disiplinler arası öğretimin entegrasyon modelleri
13 kimya teknolojileri ve disiplinler arası öğretim
14 mühendislik tasarım temelli disiplinler arası öğretimi
15 kimyada matematiksel modelleme ve disiplinler arası öğretimi; disiplinler arası öğretimde planlama; disiplinler arası öğretimde ölçme ve değerlendirme; kimyada disiplinler arası öğretimin uygulama örnekleri.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 2 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 10 2 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 28 2 56
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5