Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Fen Bilgisi Öğretmenliği - Lisans | FB2054 | Disiplinlerarası Fen Öğretimi | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Fen Bilgisi Öğretmenliği - Lisans | FB2054 | Disiplinlerarası Fen Öğretimi | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı, disiplinlerarası öğrenme, farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama, disiplinlerarası bilginin doğasını anlamayı açıklamaktır.
-
Doğa olayları hakkında farkındalık kazanıp bunu çocukların düzeyine indirgemeye yönelik pratikler yapılır. Kendi alanlarındaki teknolojik gelişmeleri takip edip fen eğitimine nasıl indirgeneceğinin pratiği yapılır. Disiplinlerarası uygulamalarını pazarlama, reklam, hedef kitle gibi araştırmalarla geliştirerek; bir şirketin ürün pazarlama sürecini deneyimleyerek; girişimcilik becerileri kazanılır. 21.yy becerilerinden bilgi-işlemsel düşünme becerilerinin fen eğitim programlarına nasıl aktarılabileceği konusunda bilgi edinilir ve örnek ders planları geliştirilir. Farklı öğretim stratejileri ve disiplinlerarası yaklaşımının entegrasyonu hakkında bilgi edinilir, pratikler geliştirilir.
sunu, ödev, proje
YOK
Türkçe
FEN EĞİTİMİNDE DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIMLAR VE UYGULAMALARI, Editörler: Prof. Dr. Murat GENÇ ve Dr. Öğr. Üyesi Harika Özge ARSLAN, NOBEL YAYINCILIK, 2022
YOK
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama, |
2 | Disiplinlerarası bilginin doğasını anlama, değer verme ve disiplinlerarası bakış açısı geliştirme; |
3 | Disiplinlerarası bilginin fen öğretiminde kullanılması; |
4 | Yerel, ulusal ve küresel olaylar, ürün ve model geliştirme, süreci ve sistemi tasarlama, proje geliştirme, |
5 | Disiplinler arası beceriler, mühendislik ve tasarım, |
6 | STEM eğitimi |
7 | Karar verme, üst düzey düşünme, bilişim-iletişim ve iş birliği, yenilikçi düşünme, girişimcilik, |
8 | Vize haftası |
9 | Fen, teknoloji, toplum ve çevre ve arasındaki etkileşim |
10 | Bilgi İşlemsel Düşünme Becerileri |
11 | Web macerası |
12 | Disiplinlerarası ders planı örnekleri |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
15 | Öğrenci sunumları |
16 | Öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi |
17 | Final sınavları |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 7 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 |