Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Ortodonti

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Ana Müfredat ORT704 Distraksiyon Osteogenesis Zorunlu 2 8,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Maksilla ve mandibulanın şiddetli gelişim yetersizliklerinde ve kimi dudak-damak yarıklı vakalarda bir tedavi seçeneği olan distraksiyon osteogenesis uygulaması konusunda bilgi ve beceri düzeyinin yükseltilmesi

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Distraksiyon osteogenezi - İleri derece maksiller ve mandibuler yetersizlikler - Dudak damak yarıklı olgularda uygulaması - Avantaj ve dezavantajları - Bölgesel ve dişsel uygulamaları

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğrenme etkinlikleri ve öğretme yöntemleri değerlendirme ve iş yükü hesaplaması kısmında açıklanmıştır.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Craniofacial Distraction Osteogenesis, Samchukov ML et. al, Mosby St. Louis, 2001 Craniofacial Distraction Osteogenesis: Basic Principles and Clinical Applications, Cope JB et. al, in Graber TM, Vanarsdall RL ed: Orthodontics: Current Principles and Techniques, Mosby, St. Louis Missouri, 2005, p.1053.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Ortodontik tedavi yöntemleri konusunda teorik ve pratik bilgi edinir.
  • Tanısını koyduğu vakalara uygun tedavi planlamaları yapabilme becerisi kazanır.
  • Ortodontik vakaları çağdaş hareketli ve sabit ortodontik tedavi yöntemleriyle tedavi edebilecek bilgi birikimine ve klinik deneyime sahip olur.
  • Şiddetli iskeletsel deformiteye sahip hastaların ortognatik cerrahi planlamalarını ve ameliyat hazırlıklarını yapabilir, ameliyatı gerçekleştirecek cerrahlarla koordinasyon içinde çalışabilme becerisi edinir.
  • Dişhekimliğinin diğer branşlarıyla yürütülen interdisipliner tedavilerde de gerekli etkileşimlerde bulunabilir ve kendine düşen görevi yerine getirebilir.
  • Dudak-damak yarıklı hastaların tedavisini koordine eden interdisipliner çalışma gruplarında görev alabilir, bu hastaların bebeklikten erişkinliğe kadar olan tüm ortodontik ihtiyaçlarına yanıt verebilecek donanıma sahip olur
  • Tanı ve tedavi öngörüsü için gerekli sefalometrik analizleri ve yumuşak doku analizlerini kendi başına yapabilir ve yorumlayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Distraksiyon osteogenesis uygulamasının genel prensipleri - Prof. Dr. Nejat Erverdi
2 Distraksiyon osteogenesis uygulamasının genel prensipleri - Prof. Dr. Nejat Erverdi
3 Distraksiyon osteogenesis uygulamasının biyolojisi - Prof. Dr. Nejat Erverdi
4 Distraksiyon osteogenesis uygulamasının biyolojisi - Prof. Dr. Nejat Erverdi
5 Endikasyonlar - Prof. Dr. Nejat Erverdi
6 Endikasyonlar - Prof. Dr. Nejat Erverdi
7 Cerrahi yöntem - Prof Dr. Nejat Erverdi
8 Sınav
9 Cerrahi yöntem - Prof Dr. Nejat Erverdi
10 Vakaya uygun distraktör seçimi - Doç. Dr. Toros Alcan
11 Vakaya uygun distraktör seçimi - Doç. Dr. Toros Alcan
12 Distraksiyonun evreleri- Doç. Dr. Toros Alcan
13 Distraksiyonun evreleri- Doç. Dr. Toros Alcan
14 Distraksiyon sonrası hasta takibi- Doç. Dr. Toros Alcan
15 Distraksiyon sonrası hasta takibi- Doç. Dr. Toros Alcan
16 Ders çalışma haftası
17 Sınav

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final ve Hazırlığı 7 1 7

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7