Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans SO2056 Doğaçlama Müzik ve Ritim Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sınıf çalgısı olabilecek olan bu çalgıları öğrencilerin yetkin bir biçimde çalmalarını sağlamak ve mezun olduklarında bu çalgıyı rahatça öğretebilecek düzeye getirmek ve okul çalgı toplulukları oluşturabilecek dağarcığı kazandırmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1- Enstrümanının, fiziksel, yapısal, teknik özelliklerini tanıyabilme. 2- Çalgısının müzik sanatındaki performansıyla ilgili melodi, armoni ritm, çok seslilik, eşlik gibi özelliklerini tanıyabilme ve uygulayabilme. 3- Bu doğrultuda öğrendiği çalgının repertuarının seviyesine uygun etütlerini, eserlerini, eşliklerini çalabilme ve uygulayabilme. 4- Gelişme basamaklarını takiben öğrendiği, tanıdığı, kavradığı tüm bilgi ve birikimi öğretmenlik mesleği doğrultusunda sınıf içinde grup çalışmaları yaptırarak öğrencilerine uygulatıp aktararak öğretebilme.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Örnekleme, Analiz etme,Teknik çalışma, Karşılaştırma, Seminer Hazırlığı, Performans.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders Notları , Ayşen Arslan Drama. Ayşe Çakır İlhan, Ayşe Okvuran, H. Ömer Adıgüzel. Devlet Kitapları, İstanbul 2004 Karamela Sepeti. Katja Ojala Koçak , Onur Erol. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul 2005 Orff İnfo Dergileri 1-10 , İstanbul 2002-2007

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Okul çalgılarını tanır
  • Okul çalgı tekniklerini öğrenir
  • Okul çalgı repertuarını inceler
  • Okul çalgılarıyla oda müziği yapabilir.
  • Okul çalgılarını öğretebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Orff öğretisi nedir? İçeriği nelerden oluşur?
2 Yaşantıdan yola çıkılarak ritim söz müzik etkinlikleri
3 Oyunlu şarkılar ve orkestrasyon çalışması
4 Dünya müziğinden örneklerle ritim çalışması
5 Artık materyallerle çalgı yapımı, ritim çalışması
6 Tekerlemeden şarkıya ve dramaya geçiş
7 Beden perküsyonu
8 Ara Sınav Haftası
9 Orff öğretisinin disiplinlerarası kullanımına örnek çalışma
10 Okuma yazma öğretiminde orff öğretisi etkinlikleri
11 Hayat bilgisi dersinde orff öğretisi etkinlikleri
12 Müzikten ritme, ritimden dansa örnekler
13 Çizgiden harekete, hareketten müziğe geçiş
14 Drama yoluyla müzikte doğaçlama
15 Ritim, hareket ve dramadan yola çıkarak doğaçlama müzik yapma
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 14 14
Proje ve Hazırlığı 1 14 14
Ödev ve Hazırlığı 1 14 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 14 14
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 2 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5