Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans | SO2056 | Doğaçlama Müzik ve Ritim | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Sınıf Öğretmenliği - Lisans | SO2056 | Doğaçlama Müzik ve Ritim | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Sınıf çalgısı olabilecek olan bu çalgıları öğrencilerin yetkin bir biçimde çalmalarını sağlamak ve mezun olduklarında bu çalgıyı rahatça öğretebilecek düzeye getirmek ve okul çalgı toplulukları oluşturabilecek dağarcığı kazandırmak.
-
1- Enstrümanının, fiziksel, yapısal, teknik özelliklerini tanıyabilme. 2- Çalgısının müzik sanatındaki performansıyla ilgili melodi, armoni ritm, çok seslilik, eşlik gibi özelliklerini tanıyabilme ve uygulayabilme. 3- Bu doğrultuda öğrendiği çalgının repertuarının seviyesine uygun etütlerini, eserlerini, eşliklerini çalabilme ve uygulayabilme. 4- Gelişme basamaklarını takiben öğrendiği, tanıdığı, kavradığı tüm bilgi ve birikimi öğretmenlik mesleği doğrultusunda sınıf içinde grup çalışmaları yaptırarak öğrencilerine uygulatıp aktararak öğretebilme.
Anlatım, Örnekleme, Analiz etme,Teknik çalışma, Karşılaştırma, Seminer Hazırlığı, Performans.
Yok
Türkçe
Ders Notları , Ayşen Arslan Drama. Ayşe Çakır İlhan, Ayşe Okvuran, H. Ömer Adıgüzel. Devlet Kitapları, İstanbul 2004 Karamela Sepeti. Katja Ojala Koçak , Onur Erol. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul 2005 Orff İnfo Dergileri 1-10 , İstanbul 2002-2007
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Orff öğretisi nedir? İçeriği nelerden oluşur? |
2 | Yaşantıdan yola çıkılarak ritim söz müzik etkinlikleri |
3 | Oyunlu şarkılar ve orkestrasyon çalışması |
4 | Dünya müziğinden örneklerle ritim çalışması |
5 | Artık materyallerle çalgı yapımı, ritim çalışması |
6 | Tekerlemeden şarkıya ve dramaya geçiş |
7 | Beden perküsyonu |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Orff öğretisinin disiplinlerarası kullanımına örnek çalışma |
10 | Okuma yazma öğretiminde orff öğretisi etkinlikleri |
11 | Hayat bilgisi dersinde orff öğretisi etkinlikleri |
12 | Müzikten ritme, ritimden dansa örnekler |
13 | Çizgiden harekete, hareketten müziğe geçiş |
14 | Drama yoluyla müzikte doğaçlama |
15 | Ritim, hareket ve dramadan yola çıkarak doğaçlama müzik yapma |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 2 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |