Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | ELT155 | Drama in English Language Teaching | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | ELT155 | Drama in English Language Teaching | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Eğitici dramanının kuramsal temellerinin, yararlarının ve uygulamada dikkat edilecek noktaların ve drama çalışmalarını uygulama-geliştirme becerilerinin ögretmen adaylarına kazandırılması amaçlanmaktadır.
-
Eğitici dramanın kuramsal temellerinin, diğer tekniklerle farklarının ele alındığı, eğitici dramanın yararları ve uygulama tekniklerinin vurgulandığı, drama örneklerinin uygulamalı olarak çalışıldığı bir derstir.
Düz anlatım, küçük grup çalışmaları, tartışma, büyük grup çalışmaları, rol oynama.
Yok.
İngilizce
*Önder, A. (2003) Yaşayarak Öğrenme Için Eğitici Drama (5. Baski), Istanbul, Epsilon Yayınları. *Önder, A. (2003) Eğitici Drama Uygulamaları, Istanbul, Morpa Kültür Yayınları. *Önder, A. (2006), İlköğretimde Eğitici Drama, Mor-Pa Yayıncılık, İstanbul. *Önder, A. (1999). Eğitici Dramanın Doğru Olarak Uygulanması. Marmara Üniversitesi Anaokulu/Anasınıfı Ögretmeni El Kitabı. Istanbul: Ya-Pa Yayınları. Kamaraj, I. ve Kerem, A.E. (2004) Erken Çocukluk Eğitiminde Sanat Sempozyumu Bildiri Kitapçığı, Erken Çocukluk Döneminde “Barış” Sosyal Değerine İlişkin Eğitici Drama Uygulamaları, Ankara, s. 206-214. Kamaraj, I. ve Kerem, A.E (2005), Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2005, Erken Çocukluk Döneminde Barış Değerine İlişkin Bir program Modeli, İstanbul. San, I. (1994), Drama ve Öğretim Bilgisi Çağdaş Drama Derneği: Ankara. San, I. (1990), Ankarada’da Yaratıcı Drama, Ankara; Alman Kültür Merkezi. * işaretli olanlar temel kaynaklardır.
Yok.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitici drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden farkları. Çocuklarla dramanın tarihçesi. Tanışma, selamlaşma ve isim öğrenme çalışmaları. |
2 | Eğitici dramanin yararları (amaçları). Dramaya katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreçler ve beceriler. İlişki kurma ve hareket çalışmaları. Uygulama örnekleri. |
3 | Eğitici drama öğretmenin nitelikleri, eğitici dramanın amaçları açısından öğretmen. Eğitici dramının uygulanmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar (Eğitici dramanın tekniği) Rahatlama, gevseme çalışmaları. Uygulama örnekleri. |
4 | Eğitici dramada kullanılan özel teknikler. Duyu Çalışmaları. Uygulama örnekleri. |
5 | Eğitici dramanının yapısı ve uygulanma aşamaları. Eğitici dramanın yapısına göre türlerinin sınıflandırılması. Eğitici dramanın farklı bilgi ve beceri alanlarına göre sınıflandırılması. Doğaçlama ve yaratıcı etkinlikler. Uygulama örnekleri. |
6 | Eğitici dramada tartışma yönetimi ve farklı soru sorma biçimleri. Çeşitli eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. |
7 | Eğitici dramanın değerlendirilmesi. Duyguların farkına varılması ve ifade edilmesinde eğitici drama. Kendilik kavramını geliştirici eğitici drama örnekleri. Çeşitli eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Yaratıcılığın desteklenmesi için eğitici drama örnekleri. Sosyal becerilerin eğitiminde eğitici drama örnekleri. Çeşitli eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. |
10 | İletişim becerilerinin kazandırılmasında eğitici drama. Kavram eğitiminde eğitici drama örnekleri. Çeşitli eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. |
11 | Değerler eğitiminde eğitici drama örnekleri. Çevre eğitiminde eğitici drama örnekleri. Sorun çözme ve eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. |
12 | Yeni eğitici drama örnekleri örneklerinin geliştirilmesi. |
13 | Yeni eğitici drama örnekleri örneklerinin geliştirilmesi. |
14 | Yeni eğitici drama örnekleri örneklerinin geliştirilmesi. |
15 | Yeni eğitici drama örnekleri örneklerinin geliştirilmesi. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |