Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Güzel Sanatlar Fakültesi - Film Tasarımı ve Yönetimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020- Film Tasarımı FLM1003 Dramaturji Zorunlu 1 5,00 5 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dramaturji ve senaryo yazımıyla ilgili temel bilgileri aktarmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Anlatı, Klasik Anlatı Sineması, Üç Bölümlü Dramatik Yapı

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Lajos Egri. Piyes Yazma Sanatı. İzmir: İleri Kitabevi, 1993. Robert Fulford. Anlatının Gücü: Kitle Kültürü Çağında Hikayecilik. İstanbul: Kolektif Kitap, 2014.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Hikâyenin sinema için taşıdığı önemi kavrar.
  • Karakter tasarlamanın hikâye kurmaktaki etkisini öğrenir.
  • Klasik anlatı sinemasında özdeşleşmenin işleyişini kavrar.
  • Çatışma olmadan hikâye yazılamayacağını öğrenir.
  • Üç bölümlü dramatik yapıyı kavrar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Anlatının Gücü ve Önemi
2 Görüntünün Gücü ve Sinema Dili
3 Senaryonun Önemi ve Senarist
4 Konu, Tema ve Önerme
5 Bir Karakter Tasarlamak: Protagonist ve Antagonist
6 Çatışma
7 Plan, Sahne ve Sekans
8 Ara Sınav Haftası
9 Klasik Anlatı Sineması ve Özdeşleme
10 Üç Bölümlü Dramatik Yapı
11 Dramatik Dönüm Noktaları ve Doruk Nokta
12 İlk On Sayfa ve Final
13 Senarist Trükleri: Dramatik İroni, McGuffin, Deus Ex Machina, Pay-Off, Kırmızı Ringa
14 Sinopsis, Film Öyküsü, Tretman
15 Senaryo ve Çekim Senaryosu
16 Kısa Film ve Reklam Senaryosu
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Arasınav ve Hazırlığı 1 50 50
Final ve Hazırlığı 1 75 75

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi