Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Radyo, Sinema ve Televizyon - Lisans | BSB112 | Dünya Edebiyatı | Seçmeli | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Radyo, Sinema ve Televizyon - Lisans | BSB112 | Dünya Edebiyatı | Seçmeli | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Her sanat türü gibi edebiyat da, özellikle de roman, tarih, sosyoloji, psikoloji alanına giren konularda bireye farklı bir bilgilenme süreci yaşatır. Edebiyat yapıtlarının bu şekilde okunması, ancak “düşünsel şeylere duyulan sevgi” içinde gerçekleşebilir. Bu derste, dünya edebiyatının klasikleri aracılığıyla, öğrencilerin hem estetik beğenilerini geliştirmeleri hem de modern insan varoluşu hakkında ortaya konulmuş düşünsel şeylere ilgi ve sevgi duymaları amaçlanmaktadır.
-
Alanının ilk örneği olarak genel kabul gören Don Quijote adlı eserle başlayıp, onun üzerinden türün dünya üzerindeki yolculuğu, etkisi, türlerin doğuşunu takip etmek ve ortaya koymak. Çoklu öğrenmenin dolayısıyla düşünmenin; etkileşimin de hedeflendiği bu derste kullanılan dil de konumuza dahildir.
Sınıf dışı faaliyetler: Yaşatarak öğretme, yazarların müzelerine, yaşadıkları yerlere ziyaretlere yönlendirmeler; yazarın içselleştirilmesini sağlayıcı anekdot aktarımları.
Yok
Türkçe
Temel iki roman: Miguel de Cervantes Saavedra/ La Mancha'lı Yaratıcı Asilzâde Don Quijote I-II /Yapı ve Kredi Yayınları Ekran yansısı,destek alınacak yazarlar ve örnekler: Decameron/ Giovanni Boccaccio/ Alfa Yayınları III. Richard/William Shakespear/Türkiye İş Bankası On İkinci Gece/William Shakespear/Türkiye İş Bankası Aşkın Emeği Boşuna/William Shakespear/Türkiye İş Bankası Antonius ve Kleopatra/William Shakespear/Türkiye İş Bankası Othello/William Shakespear/Türkiye İş Bankası Shakespeare Öldü mü?/William Shakespear/Türkiye İş Bankası 1975 Hollywood Yapımı, Müzikal Olarak Edebi Uyarlaması, Sinema Filmi/Bir bölümü derste gösterilecek/Ödev olarak verilecek. İlham olması, çoklu düşüncelerin ve çoklu etkileşimin kapısını açması açısından bağımsız sinemacı Terry Gilliam'in çekilemeyen, çekim aşamasında kalan filminin bir bölümü sınıfta sunumu gerçekleştirilecek. Birden fazla duyuyu harekete geçirip, öğrenmeyi pekiştirecek dijital araç-gereç kullanımı. Sınıf ortamında etkin öğrenme yöntemi.
Henüz yok ama bu fikri sevdim ve en kısa sürede yapacağım. Dersi seçmeli vermeye başladığımda panoya tanıtım broşürleri asan biri olarak...
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin işlenişiyle ilgili bilgi vermek. Tüm kitapları tanıtarak, onlarla ve yazarlarıyla ilgili bilgi aktarımı, konuşmak ve tartışmak. |
2 | Türün ilk örneği olarak La Mancha'lı Yaratıcı Asilzâde' Yazma tekniği ve özellikleri. ÖNSÖZ'ün irdelenmesi. |
3 | Sinema Uyarlaması Man of La Mancha filminin gösterimi. Gösterim öncesinde tüm öğrencileri seyir boyunca en çok etkilendikleri dilsel ve görsel göstergelere dikkat kesilmeleri doğrultusunda uyarmak ve tartışılacak konu olarak sunmak. Bu göstergelerin tetikleyebileceği, fikir, geliştirilebilir fikir, temâ, konu ve katkı sunabilecekleri her şey... |
4 | Don Quijote'nin dünya edebiyatındaki etkileri: SSCB Dönemi Rus Edebiyatı; Prens Mişkin , Tatyana, Turgenev Alman ve İngiliz Edebiyatındaki Etkileri... |
5 | Alman Edebiyatındaki Etkileri. |
6 | İngiliz Edebiyatındaki Etkileri. |
7 | Türlerin doğuşu./Tarihsel Tür Kuramları. Formalist Tür Kuramları |
8 | Türlerin Komikleşmesi ya da karnavallaşması. La Mancha'lı Yaratıcı Asilzâde Don Quijote I'in okuma olarak bitirilmesi. II' nin okunmaya başlanması. Kıskanç ve geveze türler. |
9 | Ara Sınav Haftası |
10 | Trajedi türünün Shakespeare tarafından delinmesi: Antonius ve Kleopatra; Othello, II. Richard. |
11 | (16.-17. yüzyıl)Piyes Örneği: Aşkın Emeği Boşuna. |
12 | Decameron, La Mancha'lı Yaratıcı Asilzâde ile yarışan hikâye hakkında bilgi ve sekizinci hikayenin sınıf ortamında tartışılması. |
13 | Don Quijote I'den Moreno Dağında yaptığı incelikler adlı bölümün sınıf ortamında tartışılması. |
14 | Don Quijote I'deki folklorik, kadın ve erkeklere ait, okurken çıkarılmış olan unsurların sınıf ortamında tartışılması. |
15 | Don Quijote II'den kırk altıncı bölümün Ders Çalışma Haftası ve yazdığı şiiri tartışılması. |
16 | Genel tekrar. Terry Gilliams'ın Don Quijote filmiyle, başarısız olan filminin belgeselinin gösterimi ve tartışılması. |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |