Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EPO7003 | Düşünme Becerilerinin Eğitimi | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EPO7003 | Düşünme Becerilerinin Eğitimi | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, sorun çözme, karar verme ve üst biliş gibi çeşitli düşünme biçimleri hakkında derinlemesine araştırma yapmak, beceri kazandırmak ve mesleki yaşamlarında farklı derslerde öğrencilerine de bu becerileri öğretebilecek etkinlikler tasarlayabilmek.
-
Üst düzey düşünme becerileri ve üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi destekleyen yöntemler.
Soru-cevap yöntemi, beyin fırtınası, ters beyin fırtınası, İşbirlikli öğrenme, proje temelli öğrenme yöntemi.
Yok
Türkçe
Robinson, K. (2003). Yaratıcılık Aklın Sınırlarını Aşmak. İstanbul: Kitap Yayınevi Sungur, N. (1997). Yaratıcı Düşünce. İstanbul: Evrim Yayınevi. Sungur, N. (2001). Yaratıcı Okul Düşünen Sınıflar. R. (1990). The theory of structural cognitive modifiability,? Learning and thinking styles: Classroom interaction. Derleyen: B. Pressesisen. Washington, DC: National Education Association, ss. 68-134. Fisher, A. (2004). Critical Thinking: An Introduction. Cambrdige University Pres, Cambridge. Gary A. Woditsch & John Schmittroth (1991). The Thoughtful Teacher's Guide to Thinking Skills. London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Düşünme nedir? Düşünme becerisinin kazandırılması neden önemlidir? |
2 | Basit düzeyli ve karmaşık düzeyli düşünme. Eğitimde Program Geliştirme alanına özgü kavramlar ve alanının düşünme becerileriyle ilişkisi. Türk Eğitim Programlarında düşünme becerileri. |
3 | Eleştirel düşünme (Tümevarım düşünme becerileri, Tümdengelim düşünme becerileri, Değerlendirici düşünme becerileri). Eleştirel düşünme becerisine ilişkin yapılan örnek araştırmaların sunumu. |
4 | Yaratıcılık ve Yaratıcı düşünme becerisi arasındaki fark. Yaratıcı düşünme becerisini sınıf ortamında kazandırma. Yaratıcı düşünme becerisine ilişkin yapılan örnek araştırmaların sunumu. |
5 | Problem Çözme Becerisinin neliği. Becerinin sınıf içinde kazandırılmasına yönelik örnekler. Problem çözme becerisine ilişkin yapılan örnek araştırmaların sunumu |
6 | Yansıtıcı Düşünme Beceresinin neliği. Sınıf içinde uygulanabilecek örnekler. Yansıtıcı düşünme becerisine ilişkin yapılan araştırmaların sunumu. |
7 | Analitik Düşünme Becerisinin neliği. Sınıf içinde uygulanabilecek örnekler. Yansıtıcı düşünme becerisine ilişkin yapılan araştırmaların sunumu. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Yakınsak –Iraksak Düşünme Becerisinin neliği. Sınıf içi örnek uygulamalar. Yansıtıcı düşünme becerisine ilişkin yapılan araştırmaların sunumu. |
10 | Eleştirel Düşünme Becerisini Geliştiren Yöntemler: Beyin Fırtınası. De Bono'nun 6 Düşünme Şapka Tekniği. Yargısal ve stratejik düşünme. Uygulama ve araştırma örnekleri. (Öğrenciler tarafından uygulanan araştırmaların sonuçlarının tartışılması) |
11 | Yaratıcı Düşünme Becerisini Geliştiren Yöntemler: Yaratıcı Sorun Çözme, Sinektik Uygulamalara Örnekler. Uygulama ve Araştırma Örnekleri (Öğrenciler tarafından yapılan araştırmaların sonuçlarının tartışılması) |
12 | Problem Çözme Becerisini Geliştiren Yöntemler: Karar verme becerisi, Örnek olay Yöntemi. Uygulama ve Araştırma Örnekleri (Öğrenciler tarafından yapılan araştırmaların sonuçlarının tartışılması) |
13 | Diğer düşünce becerilerini geliştirici yöntem ve tekniklerin tanıtılması. Uygulama ve Araştırma Örnekleri (Öğrenciler tarafından yapılan araştırmaların sonuçlarının tartışılması) |
14 | Makale İnceleme |
15 | Makale İnceleme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Proje ve Hazırlığı | 3 | 4 | 12 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 4 | 12 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Rapor ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Arasınav ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |