Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Eczacılık - Lisans | ECZ5205 | Eczacılık Tarihi ve Deontolojisi | Zorunlu | 9 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Eczacılık - Lisans | ECZ5205 | Eczacılık Tarihi ve Deontolojisi | Zorunlu | 9 | 3,00 | 3 | 0 |
BİNLERCE YILLIK ECZACILIK MESLEK FELSEFESİNİ, GEÇİRDİĞİ EVRELERİ VE EVRENSEL ETİK DEĞERLERİ ÖĞRENCİLERE AKTARARAK MESLEĞİN GELECEĞE TAŞINMASI AŞAMASINDA ORTAK MOTİVASYON OLUŞTURMAKTIR.
-
Eski başlangıçlar, orta çağda Avrupa eczacılığı, islam dünyasında eczacılık, Osmanlı İmparatorluğunda eczacılığın gelişmesi, cumhuriyet tarihinde eczacılığın dönüm noktaları aktarılmaktadır. Eczacılık yemini ve deontoloji tüzüğü üzerinde grup çalışmaları yapılmaktadır. Eczacılık tarihine ilişkin müze vb. yerlerin gezilme ve eczacılık tarihine katkısı olan meslektaşlar ile söyleşiler yapılması teşvik edilmektedir. Eczacılık ve sağlık hizmeti verirken karşılaşılabilecek etik durumlar, vakalar üzerinden irdelenerek tartışılmaktadır.
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4. Sunum. 5:Video, 6: Vaka çözümlemeleri
-
Türkçe
Öğretim üyesi ders sunumları 1.Türk Eczacılık Tarihi Prof.Dr.Turhan Baytop İstanbul, 1985. 2.Eczacılık Tarihi Naşit Baylav, Eczacı-Kimyager, İstanbul,1968. 3.Medical Ethics Yahya Kıyak, MD, İstanbul,1987. 4.www.recete.org TEB sayfası 5.Türk Eczacılık Tarihi Araştırmaları (Bayer, Aİ ve Eczacıbaşı vb firmalarının özel katalogları) 6.UNESCO Ethics Teacher’s Training kitapcıkları (CEPES) 7. PRİNCİPLES OF BİOMEDİCAL ETHİCS Tom L Beauchamp, James F. Childress, Oxford University Press 8. Methods in Medical Ethics, Jeremy Sugarman and Daniel P. Sulmasy, O. F. M. Editors Georgetown University Press 9. Ethical responsibility in Pharmacy Practice, Robert A. Buerki, Louis D. Vottero 10. Ethical Dilemmas, George Kanoti 11. Case Studies in Pharmacy Ethics (3ed) Robert M. Veatch, Amy Haddad and E. J. Last
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | TEMEL KAVRAMLAR:Bilimin, bilim tarihinin ve eczacılık tarihinin önemi |
2 | Eski uygarlıklarda eczacılık ve tıp |
3 | Galen, Dioscorides, Hipokrat ve bilimsel tıbbın doğuşu |
4 | Ortaçağ Hıristiyan Dünyasında ve İslam medeniyetlerinde tıp ve eczacılık |
5 | İlaçların ve ilaç olarak kullanılan kimyasalların tarihçesi |
6 | Türkiye'de eczacılık eğitiminin gelişimi ve günümüzde Türkiye'de eczacılığın sorunları |
7 | VİZE ÇALIŞMA HAFTASI |
8 | Eczacılık Etiği ve Deontolojisinin Tanımı ve Eczacılık Etiğinin Gelişimi ve Amacı |
9 | İnsan ve Hasta Hakları ile Eczacılık Pratiğinde yer alan Hasta Hakları konularının Belirlenmesi |
10 | Etik İlkeler, Etik Sorunlar, Eczacılıkta Etik İkilemler ve Etik Karar Verme süreci (Vaka çalışması), |
11 | Mahremiyet ve Muvazaa kavramları |
12 | Reçetesiz İlaçlar, OTC İlaçlar ve ilaç suiistimali ile İlgili Etik Konular |
13 | Hekim-Eczacı ilişkisinin etik yönden incelenmesi |
14 | Türk Eczacıları Deontoloji Tüzüğü, Eczacılık Yemini ve Disiplin Suçları |
15 | Türkiye'de eczacıların karşılaştıkları sorunların geçmişten bugüne değerlendirilmesi |
16 | FİNAL ÇALIŞMA HAFTASI |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Teorik Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||
ÖÇ6 |