Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Eczacılık - 2014 | ECZ4055 | Eczacılık Tarihi | Zorunlu | 7 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Eczacılık - 2014 | ECZ4055 | Eczacılık Tarihi | Zorunlu | 7 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğrencileri bilim tarihinin ve eczacılık tarihinin önemi ve doğuşu; ilacın ve eczacılığın tarihsel süreçleri konusunda bilgilendirmek ve günümüz uygulamaları ile ilgili karşılaştırma yapabilmelerini sağlamak
-
Bilim tarihinin ve eczacılık tarihinin önemi ve bilimin doğuşu. Eski çağda mezopotamya ve Mısır uygarlıklarında tıp ve eczacılık Eski çağda Ege uygarlıklarında tıp ve eczacılık Hippokrates ve bilimsel tıbbın doğuşu Roma uygarlığı döneminde tıp ve eczacılık İslam uygarlığının doğuşu ve bilimin çeviriler yoluyla aktarılması İslam uygarlığında tıp ve eczacılık Bilimsel devrim ve modern bilimin doğuşu İlacın tarihsel gelişimi ve kimyasal maddelerin ilaç olarak kullanılmaya başlanması Osmanlı döneminde tıp ve eczacılık Modern eczacılığın Türkiye’ye girişi ve eczanelerin açılması Türkiye’de eczacılık öğretiminin gelişmesi Günümüz Türkiye’sinde eczacılığın durumu ve sorunları
Dersler yüz yüze, konu anlatımlı ve slide projeksiyon tekniği kullanılarak interaktif olarak yapılmaktadır.
Yok
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Bilim tarihinin ve eczacılık tarihinin önemi ve bilimin doğuşu. |
2 | Eski çağda mezopotamya ve Mısır uygarlıklarında tıp ve eczacılık |
3 | Eski çağda Ege uygarlıklarında tıp ve eczacılık |
4 | Hippokrates ve bilimsel tıbbın doğuşu |
5 | Roma uygarlığı döneminde tıp ve eczacılık |
6 | İslam uygarlığının doğuşu ve bilimin çeviriler yoluyla aktarılması |
7 | İslam uygarlığında tıp ve eczacılık -1 |
8 | Ara Sınav |
9 | İslam uygarlığında tıp ve eczacılık -2 |
10 | Bilimsel devrim ve modern bilimin doğuşu |
11 | İlacın tarihsel gelişimi ve kimyasal maddelerin ilaç olarak kullanılmaya başlanması |
12 | Osmanlı döneminde tıp ve eczacılık |
13 | Modern eczacılığın Türkiye’ye girişi ve eczanelerin açılması |
14 | Türkiye’de eczacılık öğretiminin gelişmesi |
15 | Günümüz Türkiye’sinde eczacılığın durumu ve sorunları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 28 | 56 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |