Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
TDEO-Tezli Yüksek Lisans-2013 TDEO7013 Edebiyat Akımları Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Edebiyat Akımları ile ilgili olarak Geçmişten günümüze edebiyat akımları ile ilgili tarihsel bilgi sunmak Romantizm, Realizm, Sembolizm ve diğer edebiyat akımlarını tarihsel bağlam içerisinde incelemek Türkiye’de roman teorisi üzerinde gelişmeleri incelemek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dünyada ortaya çıkmış edebiyat akımlarını inceleme

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, soru-cevap, tartışma, beyin fırtınası, inceleme

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Adıvar, Halide Edip, İngiliz Edebiyatı Tarihi, İÜEF Yayınları, İstanbul 1940. Aytaç, Gürsel Yeni Alman Edebiyatı Tarihi, Gündoğan Yay., Ankara 1992. Bec, Christian -François Livi, İtalyan Edebiyatı, Dost Yayınları, Çev. İsmail Yerguz, Ankara 2007. Çetişli, İsmail Batı Edebiyatında Edebî Akımlar, Kardelen Kitabevi, 3.b, Isparta 1999. Garipoğlu, Kemal, Edebî Akımlar, Garipoğlu Yay., Ankara 1973. Göker, Cemil Fransa’da Edebiyat Akımları, DTCF Yayınları, Ankara 1982. Kantarcıoğlu, Sevim, Edebiyat Akımları ve Temel Metinler, Gazi Üniv. Yayınları, Ankara 1993. Karaalioğlu, Seyit Kemal, Edebiyat Akımları, İnkılap ve Aka Yay., İstanbul 1971. Kefeli, Emel, Metinlerle Batı Edebiyat Akımları, 3F Yayınları, İstanbul 2007. Kolcu, Ali İhsan, Batı Edebiyatı ve Akımlar, Salkımsöğüt Yay., Erzurum 2007. KULA, Nedim. “Fransız Şiirine Yansıyan Evrensel İlkeleriyle Parnas”. Littera Edebiyat Yazıları. C: 7. 1996, s. 121-127. Önalp, Ertuğrul, İspanyol Edebiyatı Tarihi, Onur Yayınları 1998. Lucy, Niall. Postmodern Edebiyat Kuramı: Giriş (Çev. Aslıhan Aksoy). İstanbul: Ayrıntı 2003. Parer, M. Özlem. “Rus Edebiyatında Fütürizm”. A. Ü.DTCF Dergisi, 2002. (42,1-2. 43-65). Perin, Cevdet, Fransız Edebiyatı Tarihi, İÜEF.Yayınları, İstanbul 1940. Perin, Cevdet, Tanzimat Edebiyatında Fransız Tesiri, Pulhan Matbaası, İstanbul 1946. Sazyek, Hakan. “Türk Romanında Postmodernist Yöntemler ve Yönelimler”. Hece-Türk Romanı Özel Sayısı, Mayıs/Haziran/Temmuz. (2002). s. 493-509. Sevük, İsmail Habip, Avrupa Edebiyatı ve Biz(I;II), Remzi Kitabevi, İstanbul 1940. Urgan, Mina, İngiliz Edebiyatı Tarihi,YKY, İstanbul 2004. Vardar, Berke, Fransız Edebiyatı, Multilingual, İstanbul 1998.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Edebiyat akımların ortaya çıkışında düşünsel, siyasal, ekonomik ve toplumsal arka planı öğrenir.
  • Edebiyat akımların hangi kuramlar çevresinde oluştuğunu öğrenir.
  • Edebiyat akımlarının önemli temsilcileri ve eserlerini öğrenir.
  • Her edebiyat akımına bağlı olarak ortaya çıkan eserleri analiz etmeyi öğrenir.
  • Edebiyat akımlarının Türk edebiyatındaki etkilerini öğrenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Edebiyat nedir? Edebî Akım nedir?
2 Humanizm
3 Klasisizm
4 Romantizm
5 Realizm
6 Naturalizm
7 Parnasizm/Empresyonizm
8 Ara Sınav Haftası
9 Modernizm ve modernist roman
10 Fütürizm/Dadaizm
11 Letrizm/Sürrealizm
12 Postmodernist edebiyat
13 Büyülü gerçekçilik
14 Örnek eser inceleme
15 Örnek eser inceleme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 3 30
Ödev ve Hazırlığı 10 3 30
Sunum ve Hazırlığı 10 3 30
Araştırma ve Hazırlığı 10 3 30
Arasınav ve Hazırlığı 10 3 30
Final ve Hazırlığı 10 3 30

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5