Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | EDU102 | Educational Psychology | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | EDU102 | Educational Psychology | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teorilerini, öğrenme süreçlerini bilir ve öğrenme ortamlarında bu teorilere dayalı uygulamalar yapabilir. 5- Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin etki derecelerini bilir (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği vb.) ve öğretmenlik uygulamalarında bu faktörleri göz önünde bulundurur. 6. Öğrenme ortamlarını, öğrencilerin gelişimsel seviyelerine ve kişisel, psikolojik, sosyal ve duygusal ihtiyaçlarına göre yapılandırabilir.
-
Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları
Anlatım,tartışma,sunum,rapor hazırlama
Yok
İngilizce
Aydın, A. ( 1999). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Yayınları Hulse, H.S., Egeth, H. , Dese, J. Psychology of Learning. Mc Graw-Hill Topses, G. (2003). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayınları Woolfolk, A.E. ( 1998). Educational Psychology. USA: Allyn and Bacon.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma ve dersin içeriğinin ve işlenme planının sunumu |
2 | Bilişsel ve Dil Gelişimi |
3 | Kişilik, Sosyal ve Duygusal Gelişim |
4 | Öğrenme Kuramları: Davranışcı Yaklaşıma Göre Öğrenme |
5 | Öğrenme Kuramları: Bilişsel Yaklaşıma Göre Öğrenme |
6 | Öğrenme ve Öğretme Modelleri |
7 | Öğrenme ve Öğretme Modelleri |
8 | Arasınav |
9 | Çalışma |
10 | Motivayon, Kaygı ve Zeka |
11 | Yetenekler, İlgiler, Öğrenme Stilleri |
12 | Öz-yeterlik inançları, Denetim odağı |
13 | Yaratıcılık ve Düşünme Stilleri |
14 | Etkin Öğrenme Ortamları |
15 | |
16 | |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||
ÖÇ6 |