Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği TDEO7028 Eğitici Edebî Metinler Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Düşünsel, öğretici ve eğitici metinleri, dönemlere göre seçebilme; metinleri dil ve anlatım yönünden, dilin özellikleri ve imkanları yönünden kavratabilme; öğretici ve eğitici metinleri, dönemlerine göre, tematik (izleksel) yönden değerlendirebilme.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretici ve eğitsel metinlerin seçimi, okunması, okumanın anlamları ve işlevleri, okumayı oluşturan öğeler, öğretici metinlerin okunması; konu, bakış açısı tesbiti, metindeki mesajların, iletinin tesbiti, öğretci düşünsel metinlerde sözcük, cümle, paragraf, anlatım biçimi, öğretici ve düşünsel türler ve türlerin dil imkanları.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, sunum, soru-cevap, beyin fırtınası

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Özdemir, E. (2002), Eleştirel Okuma, Ankara Bilgi Yayınevi Şiir ve Öykü Antolojileri.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Düşünsel, öğretici ve eğitici metinleri, dönemlere göre seçebilme.
  • Metinleri dil ve anlatım yönünden, dilin özellikleri ve imkanları yönünden kavratabilme.
  • Öğretici ve eğitici metinleri, dönemlerine göre, tematik (izleksel) yönden değerlendirebilme.
  • Öğretici ve eğitsel metinlerin seçimi, okunması.
  • Seçilen metinlerin konu, bakış açısı tesbiti, metindeki mesajların, iletinin tesbiti.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitsel metin nedir? Öğretici Metin nedir?
2 Öğretici ve eğitsel metinler arasındaki farklılıklar nelerdir?
3 Düşünsel, öğretici ve eğitici metinler dönemlere göre seçebilme
4 Eğitsel metinleri dil ve anlatım yönünden, dilin özellikleri ve imkanları yönünden kavratabilme
5 Öğretici metinleri, dönemlerine göre, tematik (izleksel) yönden değerlendirebilme
6 Eğitsel metinleri, dönemlerine göre, tematik (izleksel) yönden değerlendirebilme
7 Seçilen metinlerin okunması, okumanın anlamları ve işlevleri, okumayı oluşturan ögeler
8 Ara Sınav Haftası
9 Eğitsel metinlerde konu tespiti
10 Eğitsel ve öğretici metinlerin konu tespiti, bakış açısı
11 Metindeki mesajların, iletinin tesbiti
12 Öğretici düşünsel metinlerde sözcük, cümle, paragraf
13 Anlatım biçimi, öğretici ve düşünsel türler
14 Bu türlerin türlerin dil imkânları
15 Edebiyatımızdan seçme örneklerin incelenmesi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 2 20
Ödev ve Hazırlığı 10 2 20
Sunum ve Hazırlığı 10 2 20
Araştırma ve Hazırlığı 10 2 20
Rapor ve Hazırlığı 10 2 20
Arasınav ve Hazırlığı 10 3 30
Final ve Hazırlığı 10 4 40

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5