| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| 2017 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği | TDEO7028 | Eğitici Edebî Metinler | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| 2017 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği | TDEO7028 | Eğitici Edebî Metinler | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Düşünsel, öğretici ve eğitici metinleri, dönemlere göre seçebilme; metinleri dil ve anlatım yönünden, dilin özellikleri ve imkanları yönünden kavratabilme; öğretici ve eğitici metinleri, dönemlerine göre, tematik (izleksel) yönden değerlendirebilme.
-
Öğretici ve eğitsel metinlerin seçimi, okunması, okumanın anlamları ve işlevleri, okumayı oluşturan öğeler, öğretici metinlerin okunması; konu, bakış açısı tesbiti, metindeki mesajların, iletinin tesbiti, öğretci düşünsel metinlerde sözcük, cümle, paragraf, anlatım biçimi, öğretici ve düşünsel türler ve türlerin dil imkanları.
Anlatım, sunum, soru-cevap, beyin fırtınası
-
Türkçe
Özdemir, E. (2002), Eleştirel Okuma, Ankara Bilgi Yayınevi Şiir ve Öykü Antolojileri.
-
| Hafta | Teorik |
|---|---|
| 1 | Eğitsel metin nedir? Öğretici Metin nedir? |
| 2 | Öğretici ve eğitsel metinler arasındaki farklılıklar nelerdir? |
| 3 | Düşünsel, öğretici ve eğitici metinler dönemlere göre seçebilme |
| 4 | Eğitsel metinleri dil ve anlatım yönünden, dilin özellikleri ve imkanları yönünden kavratabilme |
| 5 | Öğretici metinleri, dönemlerine göre, tematik (izleksel) yönden değerlendirebilme |
| 6 | Eğitsel metinleri, dönemlerine göre, tematik (izleksel) yönden değerlendirebilme |
| 7 | Seçilen metinlerin okunması, okumanın anlamları ve işlevleri, okumayı oluşturan ögeler |
| 8 | Ara Sınav Haftası |
| 9 | Eğitsel metinlerde konu tespiti |
| 10 | Eğitsel ve öğretici metinlerin konu tespiti, bakış açısı |
| 11 | Metindeki mesajların, iletinin tesbiti |
| 12 | Öğretici düşünsel metinlerde sözcük, cümle, paragraf |
| 13 | Anlatım biçimi, öğretici ve düşünsel türler |
| 14 | Bu türlerin türlerin dil imkânları |
| 15 | Edebiyatımızdan seçme örneklerin incelenmesi |
| 16 | Ders Çalışma Haftası |
| 17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
| Değerlendirme | Değer |
|---|---|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
| Final Sınavı | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
| Ödev ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
| Sunum ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
| Araştırma ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
| Rapor ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
| Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 3 | 30 |
| Final ve Hazırlığı | 10 | 4 | 40 |
| ÖÇ1 | |||||||||||||||||
| ÖÇ2 | |||||||||||||||||
| ÖÇ3 | |||||||||||||||||
| ÖÇ4 | |||||||||||||||||
| ÖÇ5 |