Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | EGT7001 | Eğitim Araştırmalarında İstatistik I | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | EGT7001 | Eğitim Araştırmalarında İstatistik I | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, eğitim bilimleri alanında yapılan nicel araştırmalarda kullanılan temel istatistiksel kavram ve yöntemleri öğretmektir. Öğrencilerin, veri toplama, analiz etme ve yorumlama süreçlerinde istatistiği doğru ve etkili biçimde kullanabilmeleri hedeflenmektedir. Bu kapsamda öğrenciler, betimsel istatistikten başlayarak temel çıkarımsal istatistik uygulamalarını öğrenerek araştırmalarına bilimsel geçerlilik kazandıracak analitik düşünme becerileri geliştireceklerdir.
-
Ders, istatistiğin tanımı ve eğitimdeki yeri ile başlar. Temel istatistiksel kavramlar (evren, örneklem, değişken türleri) tanıtılır. Betimsel istatistik konuları olan merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri ile grafiksel gösterimler detaylı olarak işlenir. Daha sonra normal dağılım, z-puanları, olasılık kavramı, hipotez testleri, t-testi, ki-kare testi ve korelasyon analizi gibi temel çıkarımsal istatistik konularına geçilir. Ders boyunca SPSS gibi programlarla uygulamalı analizler yapılır.
-
-
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, istatistiğe giriş, kavramlar ve kullanım alanları |
2 | Evren, örneklem, değişken türleri ve ölçekler |
3 | Betimsel istatistik – Merkezi eğilim ölçüleri (ortalama, medyan, mod) |
4 | Dağılım ölçüleri (standart sapma, varyans, çeyrekler sapması) |
5 | Grafikler ve tablo düzenlemeleri |
6 | Normal dağılım, z-puanı ve standart sapma kavramları |
7 | Olasılık kavramı ve dağılımlar |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Hipotez testi, hata türleri ve anlamlılık düzeyleri |
10 | Bağımsız gruplar için t-testi |
11 | Bağımlı gruplar için t-testi |
12 | Ki-kare testi ve uygulamaları |
13 | Korelasyon analizi (Pearson, Spearman) |
14 | SPSS ile temel veri analizi uygulamaları |
15 | Raporlama ve bulguların eğitimsel yorumlanması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 10 | 14 | 140 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |