Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği EGT7001 Eğitim Araştırmalarında İstatistik I Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, eğitim bilimleri alanında yapılan nicel araştırmalarda kullanılan temel istatistiksel kavram ve yöntemleri öğretmektir. Öğrencilerin, veri toplama, analiz etme ve yorumlama süreçlerinde istatistiği doğru ve etkili biçimde kullanabilmeleri hedeflenmektedir. Bu kapsamda öğrenciler, betimsel istatistikten başlayarak temel çıkarımsal istatistik uygulamalarını öğrenerek araştırmalarına bilimsel geçerlilik kazandıracak analitik düşünme becerileri geliştireceklerdir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders, istatistiğin tanımı ve eğitimdeki yeri ile başlar. Temel istatistiksel kavramlar (evren, örneklem, değişken türleri) tanıtılır. Betimsel istatistik konuları olan merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri ile grafiksel gösterimler detaylı olarak işlenir. Daha sonra normal dağılım, z-puanları, olasılık kavramı, hipotez testleri, t-testi, ki-kare testi ve korelasyon analizi gibi temel çıkarımsal istatistik konularına geçilir. Ders boyunca SPSS gibi programlarla uygulamalı analizler yapılır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • 1. İstatistiksel kavramları ve türlerini tanımlar.
  • 2. Eğitim araştırmalarında kullanılan temel istatistiksel yöntemleri açıklar.
  • 3. Betimsel istatistik tekniklerini kullanarak veri analizi yapar.
  • 4. Çıkarımsal istatistik testlerini uygun durumlarda uygular ve sonuçları yorumlar.
  • 5. SPSS gibi veri analiz programlarını temel düzeyde kullanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin tanıtımı, istatistiğe giriş, kavramlar ve kullanım alanları
2 Evren, örneklem, değişken türleri ve ölçekler
3 Betimsel istatistik – Merkezi eğilim ölçüleri (ortalama, medyan, mod)
4 Dağılım ölçüleri (standart sapma, varyans, çeyrekler sapması)
5 Grafikler ve tablo düzenlemeleri
6 Normal dağılım, z-puanı ve standart sapma kavramları
7 Olasılık kavramı ve dağılımlar
8 Ara Sınav Haftası
9 Hipotez testi, hata türleri ve anlamlılık düzeyleri
10 Bağımsız gruplar için t-testi
11 Bağımlı gruplar için t-testi
12 Ki-kare testi ve uygulamaları
13 Korelasyon analizi (Pearson, Spearman)
14 SPSS ile temel veri analizi uygulamaları
15 Raporlama ve bulguların eğitimsel yorumlanması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 10 14 140
Arasınav ve Hazırlığı 10 2 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 10 1 10
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi