Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türkçe Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Türkçe Öğretmenliği EGT1001 Eğitim Bilimine Giriş Zorunlu 1 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Eğitim Bilimine Giriş dersinin amacı pedogojik formasyonla ilgili olan tüm disiplinler hakkında genel bilgi ve bakış açısı kazandırmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Soru sorma, araştırma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

"Ataman, Aygegül ve Digerleri (1997). Eğitim Bilime Giriş. Ankara: Gazi Kitapevi. "Fidan, Nurettin ve Münire Erden (1999). Eğitime Giriş. Ankara: Meteksan. "Karslı, D., M. (Ed) (2007). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Yayıncılık "Kıncal, Y., R. (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel Yayınları "Sönmez, Veysel (Ed). (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim temel kavramlarının bilgisine sahip olur.
  • Eğitimin diğer bilimlerle ilişki ve işlevleri bilgisine sahip olur.
  • Eğitim bilimin tarihsel gelişimini bilir.
  • Eğitim bilimine ilişkin araştırma yöntemlerini kullanır.
  • Öğretmenlik mesleğine ilişkin uygulamaları ve gelişmelerini takip eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar.
2 Meslek olarak öğretmenlik
3 Bilim olarak eğitimin temelleri
4 Eğitimin tarihi gelişimi
5 Eğitim ve bilimsel araştırma
6 Türk milli eğitim sisteminin genel yapısı
7 Eğitim ve öğretimin temel ilkeleri
8 Ders çalışma haftası
9 Ara sınav
10 Eğitim ve felsefe
11 Toplumsal yapı, toplumsal değişme ve eğitimin işlevleri
12 Okul ve sınıf ortamı
13 Eğitim alanındaki çağdaş gelişmeler
14 Öğretmen yetiştirme alanındaki uygulama ve gelişmeler
15 Eğitimde alternatif perspektifler
16 Eğitimde alternatif perspektifler
17 Dönem sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 14 1 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 24 1 24
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 24 1 24
Teorik Ders Saati 14 3 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5