Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği | EGT1001 | Eğitim Bilimine Giriş | Zorunlu | 1 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği | EGT1001 | Eğitim Bilimine Giriş | Zorunlu | 1 | 5,00 | 3 | 0 |
Eğitim Bilimine Giriş dersinin amacı pedogojik formasyonla ilgili olan tüm disiplinler hakkında genel bilgi ve bakış açısı kazandırmak
-
Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma
Soru sorma, araştırma
Yok
Türkçe
Introduction To Science of the Education; Prof.Dr. Sefer Ada-Prof.Dr.Semra Ünal, M.U. Technical Education Faculty Press, İstanbul, 2007
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ DERSİNİN TANITILMASI |
2 | EĞİTİM VE EĞİTİM BİLİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI |
3 | EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ |
4 | EĞİTİMİN SOSYAL TEMELLERİ |
5 | EĞİTİMİN HUKUKİ TEMELLERİ |
6 | EĞİTİMİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ |
7 | EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ |
8 | çalışma haftası |
9 | vize |
10 | EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ |
11 | EĞİTİMİN TARİHİ GELİŞİMİ |
12 | EĞİTİM BİLİMLERİNDE YÖNTEM |
13 | EĞİTİMİN AMAÇ VE İŞLEVLERİ |
14 | EĞİTİM AÇISINDAN TOPLUMSAL DEĞİŞME VE YENİLEŞME |
15 | BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK |
16 | TÜRKİYEDE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME VE EĞİTİM |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 |
Ödev ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 |
Arasınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |