Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Okul Öncesi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans EGT101 Eğitim Bilimine Giriş Zorunlu 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Eğitim Bilimine Giriş dersinin amacı pedogojik formasyonla ilgili olan tüm disiplinler hakkında genel bilgi ve bakış açısı kazandırmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Soru sorma, araştırma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aytaç, K. (1980). Avrupa eğitim tarihi. Ankara: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Basımevi. Başaran, İ. E. (1996). Eğitime giriş (4. basım). Ankara: Sevinç Matbaası. Eğitim Bilime Giriş (1997). Ed. Leyla Küçükahmet, Ankara: Gazi Kitabevi Yayıncılık. Eğitim Bilimine Giriş (2006). Ed. Kadir Keskinkılıç, 2. basım, Ankara: PegemA Yayıncılık. Eğitim Bilimine Giriş (2007). Eds. Özcan Demirel ve Zeki Kaya, 2. basım, Ankara: PegemA Yayıncılık. Eğitim Bilimine Giriş (2009). Ed. Ayla Oktay, 3. basım, Ankara: PegemA Yayıncılık. Fidan, N. ve Erden, M. (1998). Eğitime giriş. Ankara: Alkım Yayınevi. MEB Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü (2008). Öğretmen yeterlikleri. Öğretmenlik mesleği genel ve özel alan yeterlikleri. Ankara: MEB Devlet Kitapları Müdürlüğü Genel Yayın No 4600. Şişman, M. (2006). Eğitim bilimine giriş (2. basım). Ankara: PegemA Yayıncılık. Ünal, S. ve Ada, S. (2004). Öğretmenlik mesleğine giriş (3. basım). İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayın No: 684. Ünal, S. ve Ada, S. (2007). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim temel kavramlarının bilgisine sahip olur.
  • Eğitimin diğer bilimlerle ilişki ve işlevleri bilgisine sahip olur.
  • Eğitim bilimin tarihsel gelişimini bilir.
  • Eğitim bilimine ilişkin araştırma yöntemlerini kullanır.
  • Öğretmenlik mesleğine ilişkin uygulamaları ve gelişmelerini takip eder.
  • Bugünkü Türk eğitim sisteminin hangi aşamalardan geçtiğini bu aşamayı tartışır.
  • Know characteristics and roles of teacher.
  • Know the teacher training models.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim ve eğitim ile ilgili temel kavramlar
2 Eğitimin tarihsel gelişimi (ilkçağ)
3 Eğitimin tarihsel gelişimi (ortaçağ ve Rönesans)
4 Eğitimin tarihsel gelişimi (Aydınlanma çağı)
5 Eğitimin tarihsel gelişimi (19. ve 20. yüzyıl)
6 Eğitimin felsefi, toplumsal, hukuki, ekonomik ve politik temelleri
7 Eğitimin psikolojik temelleri ve eğitim bilimlerinin alanları
8 Vize Haftası
9 Yirmibirinci yüzyıl eğitiminde yeni eğilimler
10 Yirmibirinci yüzyıl eğitiminde yeni eğilimler
11 İnsan hakları ve çocuk hakları
12 Eğitim sisteminde öğretmen
13 Okul öncesi öğretmeninin yeterlikleri
14 Türk milli eğitiminde okul destek sistemleri
15 Teknoloji ve eğitim
16 Ders çalışma
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 28 2 56
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 14 2 28
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 42 1 42
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8