Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans | EGT101 | Eğitim Bilimine Giriş | Zorunlu | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans | EGT101 | Eğitim Bilimine Giriş | Zorunlu | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Eğitim Bilimine Giriş dersinin amacı pedogojik formasyonla ilgili olan tüm disiplinler hakkında genel bilgi ve bakış açısı kazandırmak
-
Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma
Soru sorma, araştırma
Yok
Türkçe
Aytaç, K. (1980). Avrupa eğitim tarihi. Ankara: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Basımevi. Başaran, İ. E. (1996). Eğitime giriş (4. basım). Ankara: Sevinç Matbaası. Eğitim Bilime Giriş (1997). Ed. Leyla Küçükahmet, Ankara: Gazi Kitabevi Yayıncılık. Eğitim Bilimine Giriş (2006). Ed. Kadir Keskinkılıç, 2. basım, Ankara: PegemA Yayıncılık. Eğitim Bilimine Giriş (2007). Eds. Özcan Demirel ve Zeki Kaya, 2. basım, Ankara: PegemA Yayıncılık. Eğitim Bilimine Giriş (2009). Ed. Ayla Oktay, 3. basım, Ankara: PegemA Yayıncılık. Fidan, N. ve Erden, M. (1998). Eğitime giriş. Ankara: Alkım Yayınevi. MEB Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü (2008). Öğretmen yeterlikleri. Öğretmenlik mesleği genel ve özel alan yeterlikleri. Ankara: MEB Devlet Kitapları Müdürlüğü Genel Yayın No 4600. Şişman, M. (2006). Eğitim bilimine giriş (2. basım). Ankara: PegemA Yayıncılık. Ünal, S. ve Ada, S. (2004). Öğretmenlik mesleğine giriş (3. basım). İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayın No: 684. Ünal, S. ve Ada, S. (2007). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitim ve eğitim ile ilgili temel kavramlar |
2 | Eğitimin tarihsel gelişimi (ilkçağ) |
3 | Eğitimin tarihsel gelişimi (ortaçağ ve Rönesans) |
4 | Eğitimin tarihsel gelişimi (Aydınlanma çağı) |
5 | Eğitimin tarihsel gelişimi (19. ve 20. yüzyıl) |
6 | Eğitimin felsefi, toplumsal, hukuki, ekonomik ve politik temelleri |
7 | Eğitimin psikolojik temelleri ve eğitim bilimlerinin alanları |
8 | Vize Haftası |
9 | Yirmibirinci yüzyıl eğitiminde yeni eğilimler |
10 | Yirmibirinci yüzyıl eğitiminde yeni eğilimler |
11 | İnsan hakları ve çocuk hakları |
12 | Eğitim sisteminde öğretmen |
13 | Okul öncesi öğretmeninin yeterlikleri |
14 | Türk milli eğitiminde okul destek sistemleri |
15 | Teknoloji ve eğitim |
16 | Ders çalışma |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 28 | 2 | 56 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 42 | 1 | 42 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||||
ÖÇ7 | |||||||||||||||||
ÖÇ8 |