Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Zihin Engelliler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Zihin Engelliler Öğretmenliği - Lisans EGT101 Eğitim Bilimine Giriş Zorunlu 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Eğitim Bilimine Giriş dersinin amacı pedogojik formasyonla ilgili olan tüm disiplinler hakkında genel bilgi ve bakış açısı kazandırmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Soru sorma, araştırma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Gürsel, M.& Hesapçıoğlu, M. (2005). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Konya: Eğitim Kitabevi. M. Şişman (2006). Eğitim Bilimlerine Giriş,Ankara: PegemA Yayıncılık

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim temel kavramlarının bilgisine sahip olur.
  • Eğitimin diğer bilimlerle ilişki ve işlevleri bilgisine sahip olur.
  • Eğitim bilimin tarihsel gelişimini bilir.
  • Eğitim bilimine ilişkin araştırma yöntemlerini kullanır.
  • Öğretmenlik mesleğine ilişkin uygulamaları ve gelişmelerini takip eder.
  • Bugünkü Türk eğitim sisteminin hangi aşamalardan geçtiğini bu aşamayı tartışır.
  • Know characteristics and roles of teacher.
  • Know the teacher training models.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitimin Temel Kavramları
2 Eğitimin Temel Kavramları
3 Eğitimin Amaç ve İşlevleri
4 Eğitimin Felsefi Temelleri
5 Eğitimin Felsefi Temelleri
6 Eğitimin Sosyal Temelleri
7 Eğitimin Hukuki Temelleri
8 Ara Sınav
9 Eğitimin Psikolojik Temelleri
10 Eğitimin Psikolojik Temelleri
11 Eğitimin Ekonomik Temelleri
12 Eğitimin Politik Temelleri
13 Eğitimin Tarihi Gelişimi
14 Eğitim Bilimlerinde Yöntem
15 Bir Meslek Olarak Öğretmenlik
16 Bir Meslek Olarak Öğretmenlik
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 3 9
Ödev ve Hazırlığı 5 2 10
Sunum ve Hazırlığı 5 2 10
Araştırma ve Hazırlığı 5 2 10
Arasınav ve Hazırlığı 6 1 6
Final ve Hazırlığı 8 1 8

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8