Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tezsiz Yüksek Lisans (I.Eğitim) | EGT705 | Eğitim Bilimine Giriş | Zorunlu | 1 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tezsiz Yüksek Lisans (I.Eğitim) | EGT705 | Eğitim Bilimine Giriş | Zorunlu | 1 | 4,00 | 2 | 0 |
Eğitim kavramını çeşitli açılardan ele alarak, eğitiimin amaç ve işlevlerini ortaya koymak, eğitimin ve öğretmenlik mesleğinin dayandığı felsefi, sosyolojik, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temellerle birlikte ana çizgileri ortaya koyarak, bir bilim dalı olarak eğitimi incelemek.
-
-
-
-
Türkçe
Gürsel, M.& Hesapçıoğlu, M. (2005). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Konya: Eğitim Kitabevi. M. Şişman (2006). Eğitim Bilimlerine Giriş,Ankara: PegemA Yayıncılık
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitimin Temel Kavramları |
2 | Eğitimin Temel Kavramları |
3 | Eğitimin Amaç ve İşlevleri |
4 | Eğitimin Felsefi Temelleri |
5 | Eğitimin Felsefi Temelleri |
6 | Eğitimin Sosyal Temelleri |
7 | Eğitimin Hukuki Temelleri |
8 | Çalışma haftası |
9 | Ara Sınav |
10 | Eğitimin Psikolojik Temelleri |
11 | Eğitimin Psikolojik Temelleri |
12 | Eğitimin Ekonomik Temelleri |
13 | Eğitimin Politik Temelleri |
14 | Eğitimin Tarihi Gelişimi |
15 | Eğitim Bilimlerinde Yöntem |
16 | Bir Meslek Olarak Öğretmenlik |
17 | Çalışma Haftası |
18 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |