Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezsiz Yüksek Lisans (II. Öğretim) - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tezsiz Yüksek Lisans (II.Eğitim) EGT705 Eğitim Bilimine Giriş Zorunlu 1 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Eğitim kavramını çeşitli açılardan ele alarak, eğitiimin amaç ve işlevlerini ortaya koymak, eğitimin ve öğretmenlik mesleğinin dayandığı felsefi, sosyolojik, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temellerle birlikte ana çizgileri ortaya koyarak, bir bilim dalı olarak eğitimi incelemek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

-

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Introduction to Education / Fatma Arrival at Ankara University Publishing House Introduction to Education / Muhsin Hesapçıoğlu. Education Bookstore Philosophy of Education / Hilmi Ziya Country. Istanbul University Publication House Third Generation Education / Osman Investigation. Publication house D.İ.V

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim Bilimine Giriş, Başaran, İ. E. Ankara, 2007.
  • Eğitimin temelinde yer alan felsefe ve bilim dalları arasındaki ilişkiyi kurabilir.
  • Öğretmenlik mesleğinin temel özellikleri ile kendisi arasında paralellik kurabilir.
  • Okulu bir sistem olarak tanımlayabilir ve alt unsurlarını değerlendirebilir
  • Bir lider olarak öğretmen özelliklerini benimseyerek özdeşim kurabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim ve Öğretim ile ilgili temel kavramlar
2 Eğitimin felsefi temelleri
3 Eğitimin toplumsal temelleri
4 Eğitimin yasal temelleri
5 Eğitimin psikolojik temelleri
6 Eğitimin ekonomik temelleri
7 Eğitimin politik temelleri
8 Ders çalışma haftası
9 Ara sınav
10 Eğitimin tarihsel temelleri
11 21. Yüzyılda eğitim bilimlerinde yönelimler
12 Eğitim bilimlerinde araştırma yöntemleri
13 Türk Milli Eğitim sisteminin amaçları ve örgüt yapısı
14 Öğretmenlik mesleği
15 Öğretmenin nitelikleri ve rolü
16 Öğretmen yetiştirme modelleri
17 Ders çalışma haftası
18 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi