Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği EGT7018 Eğitim Düşüncesinin Gelişimi Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, eğitimin dünyada ve Türkiye'de zaman içinde izlediği yolu incelemek ve tartışmaktır. Bu doğrultuda bu dersi alan öğrenciler, eğitimin tarihi temellerini kavrar ve eğitimle ilgili uygulamaların tarihsel gelişimini açıklar. Günümüzdeki eğitim sistemleri ve uygulamalarının tarihsel arka planını ve gelişimini öğrenir. Türk toplumunda eğitimin tarihi geçmişini tanır ve eğitimde görülen gelişmeleri özümser. Felsefi yaklaşımları açıklar ve bunların eğitime etkilerini analiz eder. Geçmişten günümüze eğitimin ve eğitim düşüncesinin geçirdiği değişim ve dönüşümleri öğrenir ve geçmişle bugün arasındaki ilişkileri eğitim bağlamında açıklar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Eğitim ve Kültür İlişkisi, İlk çagda eğitim düşüncesi, Eski Yunan uygarlığı öncesinde eğitim düşüncesi: Babil, Asur, Mısır; Eski Yunan uygarlığında eğitim düşüncesinin gelişimi: Sokrates, Platon, Aristo; Orta çağda eğitim düşüncesi, Yeniçağda eğitim düşüncesi, 18. yüzyıl eğitim düşüncesi, 21.yüzyıl eğitim düşüncesi, Eğitim felsefesinde akımlar, Türk eğitim felsefesi, Türk eğitim tarihi ve eğitimde çağdaş gelişmelerdir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim düşüncesinin gelişimini ve çocukta düşünce ve değerler gelişimini bilir.
  • Çağdaş gelişim ve öğrenme kuramlarını ve bu kuramlara dayalı okul öncesi eğitim programını tanır.
  • Çağdaş öğrenme ve öğretme kavram ve modellerini bilir ve kıyaslar.
  • Farklı gelişen çocukların eğitimi ve kaynaştırılmasında çağdaş eğilimleri bilir.
  • Gelişimin biyo-psikolojik temellerini tanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş – Eğitim ve Kültür İlişkisi
2 İlk Çağda Eğitim Düşüncesi – Genel Bakış
3 Eski Yunan Öncesi Uygarlıklarda Eğitim Düşüncesi
4 Eski Yunan Uygarlığında Eğitim Düşüncesinin Sokrates ve Eğitim Düşüncesi
5 Platon ve Eğitim Felsefesi
6 Aristo ve Eğitim Düşüncesi
7 Orta Çağda Eğitim Düşüncesi
8 Ara Sınav Haftası
9 Yeniçağda Eğitim Düşüncesi
10 18. Yüzyılda Eğitim Düşüncesi ve Aydınlanma Çağı
11 19. ve 20. Yüzyılda Eğitim Felsefesi ve Akımlar
12 21. Yüzyılda Eğitim Düşüncesi
13 Türk Eğitim Felsefesi ve Türk Eğitim Tarihine Bakış
14 Eğitimde Çağdaş Gelişmeler ve Genel Değerlendirme
15 Eğitimde Çağdaş Gelişmeler ve Genel Değerlendirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 10 14 140
Arasınav ve Hazırlığı 10 2 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 10 1 10
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi