Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | EGT7018 | Eğitim Düşüncesinin Gelişimi | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Okul Öncesi Öğretmeliği | EGT7018 | Eğitim Düşüncesinin Gelişimi | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı, eğitimin dünyada ve Türkiye'de zaman içinde izlediği yolu incelemek ve tartışmaktır. Bu doğrultuda bu dersi alan öğrenciler, eğitimin tarihi temellerini kavrar ve eğitimle ilgili uygulamaların tarihsel gelişimini açıklar. Günümüzdeki eğitim sistemleri ve uygulamalarının tarihsel arka planını ve gelişimini öğrenir. Türk toplumunda eğitimin tarihi geçmişini tanır ve eğitimde görülen gelişmeleri özümser. Felsefi yaklaşımları açıklar ve bunların eğitime etkilerini analiz eder. Geçmişten günümüze eğitimin ve eğitim düşüncesinin geçirdiği değişim ve dönüşümleri öğrenir ve geçmişle bugün arasındaki ilişkileri eğitim bağlamında açıklar.
-
Eğitim ve Kültür İlişkisi, İlk çagda eğitim düşüncesi, Eski Yunan uygarlığı öncesinde eğitim düşüncesi: Babil, Asur, Mısır; Eski Yunan uygarlığında eğitim düşüncesinin gelişimi: Sokrates, Platon, Aristo; Orta çağda eğitim düşüncesi, Yeniçağda eğitim düşüncesi, 18. yüzyıl eğitim düşüncesi, 21.yüzyıl eğitim düşüncesi, Eğitim felsefesinde akımlar, Türk eğitim felsefesi, Türk eğitim tarihi ve eğitimde çağdaş gelişmelerdir.
-
-
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş – Eğitim ve Kültür İlişkisi |
2 | İlk Çağda Eğitim Düşüncesi – Genel Bakış |
3 | Eski Yunan Öncesi Uygarlıklarda Eğitim Düşüncesi |
4 | Eski Yunan Uygarlığında Eğitim Düşüncesinin Sokrates ve Eğitim Düşüncesi |
5 | Platon ve Eğitim Felsefesi |
6 | Aristo ve Eğitim Düşüncesi |
7 | Orta Çağda Eğitim Düşüncesi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Yeniçağda Eğitim Düşüncesi |
10 | 18. Yüzyılda Eğitim Düşüncesi ve Aydınlanma Çağı |
11 | 19. ve 20. Yüzyılda Eğitim Felsefesi ve Akımlar |
12 | 21. Yüzyılda Eğitim Düşüncesi |
13 | Türk Eğitim Felsefesi ve Türk Eğitim Tarihine Bakış |
14 | Eğitimde Çağdaş Gelişmeler ve Genel Değerlendirme |
15 | Eğitimde Çağdaş Gelişmeler ve Genel Değerlendirme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 10 | 14 | 140 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |