Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Müzik Öğretmenliği | MB104 | Eğitim Felsefesi | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Müzik Öğretmenliği | MB104 | Eğitim Felsefesi | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Felsefeye ilişkin kavramların tanımlanarak, felsefe-eğitim ilişkisinin açıklanması, eğitim sistemlerinin teorik olarak tasarlanması ve eğitim-felsefe ilişkisinin öneminin kavranması amaçlanmıştır.
-
Felsefenin temelleri, EĞİTİM TANIMLARI, FELSEFE VE EĞİTİM İLİŞKİSİ Felsefenin temel kuramları, felsefenin ilgili alanları (Ontoloji, Epistomoloji vb.), Eğitim ve felsefe ilişkisi, İdealizm ve eğitim, realizm ve eğitim, pragmatizm ve eğitim, varoluşçuluk ve eğitim.
Anlatım, tartışma, soru-cevap, simülasyon, Örnek Olay İncelemesi
Yok
Türkçe
Felsefeye Giriş (2017) Arslan, A. Ergün, M. (2018). Eğitim Felsefesi; Güçlü, M. (2019). Eğitim Felsefesi; Bakır, K. (2019). Eğitim Felsefesi; Cevizci, A. (2014). Eğitim Felsefesi
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Dersle İlgili Kuralların Tartışılması ve Belirlenmesi |
2 | Felsefe Nedir? Felsefenin Alanları@ Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji, Mantık |
3 | Eğitim Felsefesi ve Eğitim Felsefesinin Diğer Sistemlerle İlişkileri |
4 | Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim I İdealizm ve Eğitim - Realizm ve Eğitim 1 |
5 | Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim I İdealizm ve Eğitim - Realizm ve Eğitim 2 |
6 | Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim II Diyalektik Materyalizm ve Eğitim – Pragmatizm ve Eğitim1 |
7 | Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim II Diyalektik Materyalizm ve Eğitim – Pragmatizm ve Eğitim2 |
8 | VİZE HAFTASI |
9 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim I Daimicilik |
10 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim II Esasicicilik (Temellendirmecilik) |
11 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim III Progresivizm (İlerlemecilik) |
12 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim IV Reconstructionizm (Yeniden Kurmacılık) |
13 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim V Natularizm (Doğalcılık).Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim VI Politeknik Eğitim |
14 | Türk Ulusal Eğitim Sisteminin Dayandığı Felsefeler İslamiyet Öncesi- Sonrası- Selçuklu ve Osmanlılar- |
15 | TATİL |
16 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Felsefesi |
17 | GENEL TEKRAR |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |