Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Müzik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Müzik Öğretmenliği MB104 Eğitim Felsefesi Zorunlu 2 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Felsefeye ilişkin kavramların tanımlanarak, felsefe-eğitim ilişkisinin açıklanması, eğitim sistemlerinin teorik olarak tasarlanması ve eğitim-felsefe ilişkisinin öneminin kavranması amaçlanmıştır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Felsefenin temelleri, EĞİTİM TANIMLARI, FELSEFE VE EĞİTİM İLİŞKİSİ Felsefenin temel kuramları, felsefenin ilgili alanları (Ontoloji, Epistomoloji vb.), Eğitim ve felsefe ilişkisi, İdealizm ve eğitim, realizm ve eğitim, pragmatizm ve eğitim, varoluşçuluk ve eğitim.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma, soru-cevap, simülasyon, Örnek Olay İncelemesi

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Felsefeye Giriş (2017) Arslan, A. Ergün, M. (2018). Eğitim Felsefesi; Güçlü, M. (2019). Eğitim Felsefesi; Bakır, K. (2019). Eğitim Felsefesi; Cevizci, A. (2014). Eğitim Felsefesi

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim felsefesi alanına ait kavram, soru ve sorunları tanır.
  • Felsefe tarihinde yer alan filozofların eğitime ilişkin görüş ve düşüncelerini tanır.
  • Eğitim felsefesi alanına özgü sorunları, farklı bakışlarını açılarını betimler.
  • Eğitim olgusuna farklı bakış açılarından bakabilmenin olanaklarını kavrar.
  • Eğitim olgusuna ilişkin hem tarihsel hem de güncel uygulamaları ve örnekleri felsefi kavramları kullanarak yorumlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin Tanıtımı ve Dersle İlgili Kuralların Tartışılması ve Belirlenmesi
2 Felsefe Nedir? Felsefenin Alanları@ Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji, Mantık
3 Eğitim Felsefesi ve Eğitim Felsefesinin Diğer Sistemlerle İlişkileri
4 Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim I İdealizm ve Eğitim - Realizm ve Eğitim 1
5 Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim I İdealizm ve Eğitim - Realizm ve Eğitim 2
6 Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim II Diyalektik Materyalizm ve Eğitim – Pragmatizm ve Eğitim1
7 Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim II Diyalektik Materyalizm ve Eğitim – Pragmatizm ve Eğitim2
8 VİZE HAFTASI
9 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim I Daimicilik
10 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim II Esasicicilik (Temellendirmecilik)
11 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim III Progresivizm (İlerlemecilik)
12 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim IV Reconstructionizm (Yeniden Kurmacılık)
13 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim V Natularizm (Doğalcılık).Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim VI Politeknik Eğitim
14 Türk Ulusal Eğitim Sisteminin Dayandığı Felsefeler İslamiyet Öncesi- Sonrası- Selçuklu ve Osmanlılar-
15 TATİL
16 Cumhuriyet Dönemi Eğitim Felsefesi
17 GENEL TEKRAR

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 14 2 28
Final ve Hazırlığı 14 2 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5