Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Tarih Öğretmenliği | MB104 | Eğitim Felsefesi | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Tarih Öğretmenliği | MB104 | Eğitim Felsefesi | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Felsefeye ilişkin kavramların tanımlanarak, felsefe-eğitim ilişkisinin açıklanması, eğitim sistemlerinin teorik olarak tasarlanması ve eğitim-felsefe ilişkisinin öneminin kavranması amaçlanmıştır.
-
Felsefenin temelleri, EĞİTİM TANIMLARI, FELSEFE VE EĞİTİM İLİŞKİSİ Felsefenin temel kuramları, felsefenin ilgili alanları (Ontoloji, Epistomoloji vb.), Eğitim ve felsefe ilişkisi, İdealizm ve eğitim, realizm ve eğitim, pragmatizm ve eğitim, varoluşçuluk ve eğitim.
Anlatım, tartışma, soru-cevap, simülasyon, Örnek Olay İncelemesi
Yok
Türkçe
Felsefeye Giriş (2017) Arslan, A. Ergün, M. (2018). Eğitim Felsefesi; Güçlü, M. (2019). Eğitim Felsefesi; Bakır, K. (2019). Eğitim Felsefesi; Cevizci, A. (2014). Eğitim Felsefesi
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Felsefeye giriş |
2 | Eğitim-felsefe ilişkisi. Türkiye'de eğitim felsefesi |
3 | Felsefenin uygulama alanları |
4 | Felsefe hareketleri |
5 | İdealizm ve eğitim |
6 | Realizm ve eğitim |
7 | Varoluşçuluk ve eğitim |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İlerlemecilik ve eğitim |
10 | Eğitim hareketleri |
11 | Prennializm, Gerçekçilik, Progresivizm, Yapılandırmacılık arasındaki ilişki |
12 | Filazofların eğitim görüşleri: Platon, Sokrates, Aristo |
13 | Filazofların eğitim görüşleri: Hegel, Dewey, Sartre |
14 | Filazofların eğitim görüşleri: Kindi, Farabi, İbn-i Sina ,İbn Rüşd |
15 | Filazofların eğitim görüşleri: Gazali, İbn-i Haldun |
16 | Genel tekrar |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |