Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fizik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Fizik Öğretmenliği - Lisans MBS2051 Eğitim Felsefesi Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Felsefeye ilişkin kavramların tanımlanarak, felsefe-eğitim ilişkisinin açıklanması, eğitim sistemlerinin teorik olarak tasarlanması ve eğitim-felsefe ilişkisinin öneminin kavranması amaçlanmıştır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Felsefenin temelleri, EĞİTİM TANIMLARI, FELSEFE VE EĞİTİM İLİŞKİSİ Felsefenin temel kuramları, felsefenin ilgili alanları (Ontoloji, Epistomoloji vb.), Eğitim ve felsefe ilişkisi, İdealizm ve eğitim, realizm ve eğitim, pragmatizm ve eğitim, varoluşçuluk

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma, soru-cevap, simülasyon, Örnek Olay İncelemesi

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim felsefesi alanına ait kavram, soru ve sorunları tanır.
  • Felsefe tarihinde yer alan filozofların eğitime ilişkin görüş ve düşüncelerini tanır.
  • Eğitim olgusuna ilişkin hem tarihsel hem de güncel uygulamaları ve örnekleri felsefi kavramları kullanarak yorumlar.
  • Farklı müfredat programlarını, dayandıkları felsefi görüşler bakımından yorumlayabilecektir.
  • Varolan eğitim sorunlarına eleştirel bir yaklaşım geliştirir.
  • Eğitim, siyaset, etik ve insan hakları konularını ve sorunlarını ilişkilendirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Felsefe kavramı.
2 Eğitim-felsefe ilişkisi. Eğitim felsefesinde temel soru ve sorunlar.
3 Felsefe tarihinde eğitime temel yaklaşımlar. Platon ve idealist eğitimin kaynakları.
4 Felsefe tarihinde eğitime temel yaklaşımlar. Platon ve idealist eğitim
5 Felsefe tarihinde eğitime temel yaklaşımlar. Aristoteles ve realist eğitimin kaynakları.
6 Felsefe tarihinde eğitime temel yaklaşımlar. Aristoteles ve realist eğitimin kaynakları.
7 Ders çalışma haftası
8 Ara sınav
9 Ortaçağ’dan Rönesans’a doğru eğitim felsefesi tarihinden kesitler. Ütopya’larda eğitime bakış.
10 Rousseau’nun Emile eserinde eğitim olgusunu değerlendirişi ve doğalcı yaklaşımların felsefi arka planı.
11 Locke ve liberal bireyci eğitimin felsefi arka planı.
12 Deneyci felsefenin eğitim olgusuna etkileri.
13 Varoluşçu felsefe ve eğitim olgusuna etkileri
14 Güncel eğitim sorunları ve tartışmalar.
15 Güncel eğitim sorunları ve tartışmalar.
16 Çalışma Haftası
17 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 25 25
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6