Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Fizik Öğretmenliği - Lisans | MBS2051 | Eğitim Felsefesi | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Fizik Öğretmenliği - Lisans | MBS2051 | Eğitim Felsefesi | Seçmeli | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Felsefeye ilişkin kavramların tanımlanarak, felsefe-eğitim ilişkisinin açıklanması, eğitim sistemlerinin teorik olarak tasarlanması ve eğitim-felsefe ilişkisinin öneminin kavranması amaçlanmıştır.
-
Felsefenin temelleri, EĞİTİM TANIMLARI, FELSEFE VE EĞİTİM İLİŞKİSİ Felsefenin temel kuramları, felsefenin ilgili alanları (Ontoloji, Epistomoloji vb.), Eğitim ve felsefe ilişkisi, İdealizm ve eğitim, realizm ve eğitim, pragmatizm ve eğitim, varoluşçuluk
Anlatım, tartışma, soru-cevap, simülasyon, Örnek Olay İncelemesi
Yok
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Felsefe kavramı. |
2 | Eğitim-felsefe ilişkisi. Eğitim felsefesinde temel soru ve sorunlar. |
3 | Felsefe tarihinde eğitime temel yaklaşımlar. Platon ve idealist eğitimin kaynakları. |
4 | Felsefe tarihinde eğitime temel yaklaşımlar. Platon ve idealist eğitim |
5 | Felsefe tarihinde eğitime temel yaklaşımlar. Aristoteles ve realist eğitimin kaynakları. |
6 | Felsefe tarihinde eğitime temel yaklaşımlar. Aristoteles ve realist eğitimin kaynakları. |
7 | Ders çalışma haftası |
8 | Ara sınav |
9 | Ortaçağ’dan Rönesans’a doğru eğitim felsefesi tarihinden kesitler. Ütopya’larda eğitime bakış. |
10 | Rousseau’nun Emile eserinde eğitim olgusunu değerlendirişi ve doğalcı yaklaşımların felsefi arka planı. |
11 | Locke ve liberal bireyci eğitimin felsefi arka planı. |
12 | Deneyci felsefenin eğitim olgusuna etkileri. |
13 | Varoluşçu felsefe ve eğitim olgusuna etkileri |
14 | Güncel eğitim sorunları ve tartışmalar. |
15 | Güncel eğitim sorunları ve tartışmalar. |
16 | Çalışma Haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 |