Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | MBS2051 | Eğitim Felsefesi | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | MBS2051 | Eğitim Felsefesi | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Felsefeye ilişkin kavramların tanımlanarak, felsefe-eğitim ilişkisinin açıklanması, eğitim sistemlerinin teorik olarak tasarlanması ve eğitim-felsefe ilişkisinin öneminin kavranması amaçlanmıştır.
-
Felsefenin temelleri, EĞİTİM TANIMLARI, FELSEFE VE EĞİTİM İLİŞKİSİ Felsefenin temel kuramları, felsefenin ilgili alanları (Ontoloji, Epistomoloji vb.), Eğitim ve felsefe ilişkisi, İdealizm ve eğitim, realizm ve eğitim, pragmatizm ve eğitim, varoluşçuluk ve eğitim.
Anlatım, tartışma, soru-cevap, simülasyon, Örnek Olay İncelemesi
Yok
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitim ve felsefe kavramları |
2 | Eğitim ile felsefe arasındaki ilişki |
3 | Eğitim ile felsefe arasındaki ilişki |
4 | Felsefenin alanları |
5 | Felsefenin alanları |
6 | Ontoloji (Varlık Felsefesi) |
7 | Ontoloji (Varlık Felsefesi) |
8 | Ara sınav |
9 | Epistemoloji (Bilgi Felsefesi) |
10 | Epistemoloji (Bilgi Felsefesi) |
11 | Realizm |
12 | Realizm |
13 | Pragmatizm |
14 | Pragmatizm |
15 | Eğitim Akımları |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Dönem sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 | ||||||||||||||||
ÖÇ6 | ||||||||||||||||
ÖÇ7 | ||||||||||||||||
ÖÇ8 | ||||||||||||||||
ÖÇ9 |