Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | SBMB104 | Eğitim Felsefesi | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | SBMB104 | Eğitim Felsefesi | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Eğitim ve felsefe ilişkisini gözler önüne sererek eğitimin amacına ulaşmasında felsefenin ne derece önemli olduğunu tartışarak eğitim ve felsefeyi ilişkilendirmelerini sağlamak. Benimsenen eğitim felsefesinin toplumların içinde bulundukları coğrafyadan, üretim biçimlerinden, kültürel birikimlerinden, yaşam şekillerinden ve o toplumun tarihsel gelişiminden nasıl etkilendiklerini gözler önüne sermektir.
-
Öğretmen adaylarına farklı eğitim felsefelerinin bakış açısını kazandırmak. Temel felsefi kavramlar, Temel Felsefi Ekoller, Felsefenin uğraş alanları (Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji), Eğitim ve Felsefe ilişkisini öğretmek ve bu felsefi akımların içerisinde Türk eğitim sistemini etkileyen felsefi akımları tanıtmak.
Ders Anlatma, Soru – Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje, Gözlem Yapma, Vaka Analizi
-
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Temel Kavramlar (Eğitim, Felsefe, Epistemoloji, Ontoloji, Etik Bilim, Eğitim- Bilim ilişkisi vb.) |
2 | Temel Kavramlar (Eğitim, Felsefe, Epistemoloji, Ontoloji, Etik Bilim, Eğitim- Bilim ilişkisi vb.) |
3 | Eğitim – Felsefe İlişkisi ve Eğitim Felsefesinin Temel Konuları |
4 | Eğitim Bilimi ve Eğitim Felsefesi |
5 | Eğitim Felsefesinin Tarihi ve Toplumsal Temelleri |
6 | Eğitimin Hedefleri ve Eğitim Felsefesinin Temel Problemleri |
7 | Eğitimin Hedefleri ve Eğitim Felsefesinin Temel Problemleri |
8 | VİZE HAFTASI |
9 | Felsefi Akımlar ve Eğitim ilişkisi a.İdealizm (Platon) b.Realizm (Aristo) c.Naturalizm (Rousseau) d. Varoluşçuluk ve Eleştirel Pedagoji e. Pragmatizm (Dewey) |
10 | Felsefi Akımlar ve Eğitim ilişkisi a.İdealizm (Platon) b.Realizm (Aristo) c.Naturalizm (Rousseau) d. Varoluşçuluk ve Eleştirel Pedagoji e. Pragmatizm (Dewey) |
11 | Eğitim Felsefesi Akımları a.Daimicilik b.Esasicilik c.İlerlemecilik d.Yeniden Kurmacılık |
12 | Eğitim Felsefesi Akımları a.Daimicilik b.Esasicilik c.İlerlemecilik d.Yeniden Kurmacılık |
13 | Türk Eğitim Sisteminin Dayandığı Eğitim Felsefeleri |
14 | Ahlak ve Eğitim İlişkisi |
15 | Değerler Eğitimi |
16 | FİNAL HAFTASI |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Teorik Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |