Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Spor Bilimleri Fakültesi - Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği SBMB104 Eğitim Felsefesi Zorunlu 2 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Eğitim ve felsefe ilişkisini gözler önüne sererek eğitimin amacına ulaşmasında felsefenin ne derece önemli olduğunu tartışarak eğitim ve felsefeyi ilişkilendirmelerini sağlamak. Benimsenen eğitim felsefesinin toplumların içinde bulundukları coğrafyadan, üretim biçimlerinden, kültürel birikimlerinden, yaşam şekillerinden ve o toplumun tarihsel gelişiminden nasıl etkilendiklerini gözler önüne sermektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretmen adaylarına farklı eğitim felsefelerinin bakış açısını kazandırmak. Temel felsefi kavramlar, Temel Felsefi Ekoller, Felsefenin uğraş alanları (Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji), Eğitim ve Felsefe ilişkisini öğretmek ve bu felsefi akımların içerisinde Türk eğitim sistemini etkileyen felsefi akımları tanıtmak.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders Anlatma, Soru – Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje, Gözlem Yapma, Vaka Analizi

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci felsefi kavramları, eğitimin dayandığı felsefeyi öğrenir. Analitik ve kavramsal düşünce arasında ilişki kurar.
  • Felsefenin eğitim için önemini ve Türk Eğitim Sisteminin dayandığı felsefeyi öğrenir.
  • Felsefi akımları ve eğitimi etkileyen felsefi akımları öğrenir. Eğitime farklı bir bakış açısı geliştirir.
  • Eğitimin yapısı ve sorunlarını yorumlama becerisi kazanır.
  • Farklı ülkelere ait eğitim sistemlerini ve felsefelerini karşılaştırma becerisi kazanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Temel Kavramlar (Eğitim, Felsefe, Epistemoloji, Ontoloji, Etik Bilim, Eğitim- Bilim ilişkisi vb.)
2 Temel Kavramlar (Eğitim, Felsefe, Epistemoloji, Ontoloji, Etik Bilim, Eğitim- Bilim ilişkisi vb.)
3 Eğitim – Felsefe İlişkisi ve Eğitim Felsefesinin Temel Konuları
4 Eğitim Bilimi ve Eğitim Felsefesi
5 Eğitim Felsefesinin Tarihi ve Toplumsal Temelleri
6 Eğitimin Hedefleri ve Eğitim Felsefesinin Temel Problemleri
7 Eğitimin Hedefleri ve Eğitim Felsefesinin Temel Problemleri
8 VİZE HAFTASI
9 Felsefi Akımlar ve Eğitim ilişkisi a.İdealizm (Platon) b.Realizm (Aristo) c.Naturalizm (Rousseau) d. Varoluşçuluk ve Eleştirel Pedagoji e. Pragmatizm (Dewey)
10 Felsefi Akımlar ve Eğitim ilişkisi a.İdealizm (Platon) b.Realizm (Aristo) c.Naturalizm (Rousseau) d. Varoluşçuluk ve Eleştirel Pedagoji e. Pragmatizm (Dewey)
11 Eğitim Felsefesi Akımları a.Daimicilik b.Esasicilik c.İlerlemecilik d.Yeniden Kurmacılık
12 Eğitim Felsefesi Akımları a.Daimicilik b.Esasicilik c.İlerlemecilik d.Yeniden Kurmacılık
13 Türk Eğitim Sisteminin Dayandığı Eğitim Felsefeleri
14 Ahlak ve Eğitim İlişkisi
15 Değerler Eğitimi
16 FİNAL HAFTASI
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 10 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 10 20
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 2 4
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 2 2 4
Teorik Ders Saati 2 14 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi