Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Müzik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Müzik Öğretmenliği MZAE154 Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Eğitim müziği besteleme teknikleri ile ilgili bilgiler, teknik ve becerileri kazandırmak. ezgi cümleleri oluşturabilmek, söz yazma tekniklerinin öğrenilmesi Tek ve çok sesli şarkı yazmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Başlıca ezgi formları, motif, cümle, periyot, ezgi yazımı, prozodi, tartımsal ve anlamsal uyum, tek sesli şarkı besteleme, eşlikli şarkı besteleme, teks esli ve çok sesli etüt alıştırma, parça yazımı.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Başlıca ezgi formları, motif, cümle, periyot, ezgi yazımı, prozodi, tartımsal ve anlamsal uyum, tek sesli şarkı besteleme, eşlikli şarkı besteleme, teks esli ve çok sesli etüt alıştırma, parça yazımı.

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ateş, M.(2016) Ortaokul öğrencilerinin prozodik okuma becerileri ile okuma kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching. Year 4, Issue 2, December 2016, p. 207-216 Bilgin, S. (2004) Eğitim müziğinde prozodi. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi, SDÜ, İsparta Cangal, N. (2011). Müzik Formları (4.Basım), Ankara, Arkadaş Yayınları. Kanneci, A. (2005). Türk Bestecilerinin Solo Gitar Sonatlarının Gitar Eğitimine Katkıları Yönünden İncelenmesi. Gazi Ün. Doktora Tezi Sun, M. (1989). Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri YüksekLisans Programı Ders Notları G.Ü.G.E.F. Müzik Eğitimi Bölümü Tuğcular, E. (2015). Eğitim Müziği Besteleme Dersinde İzlenen Yöntemler. Akü Amader. Usmanbaş, İ. (1974). Müzikte Biçimler, İstanbul, D.Konservatuarı Yayınları.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim müziği besteleme teknikleri ile ilgili bilgileri ve becerileri öğrenir.
  • Motif, cümle, periyot tanımlarını bilir.
  • Başlıca ezgi formlarını bilir.
  • Prozodi, tartımsal ve anlamsal uyum gibi konulara yönelik teknikleri bilir.
  • Tek sesli şarkı besteleme, eşlikli şarkı besteleme, teksesli ve çok sesli etüt alıştırma, parça yazımı yapabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim müziği besteleme teknikleri ile ilgili bilgileri ve becerileri : Motif, Cümle, Periyot
2 Eğitim müziği besteleme teknikleri ile ilgili bilgileri ve becerileri : Motif, Cümle, Periyot
3 Şarkı formları: (a+b) formu, Sekvens
4 Şarkı formları: (a+b+a) formu
5 Şarkı formları: (a+b) Tekrarlı Formu
6 Şarkı formları: (a+b+a’) Tekrarlı Formu
7 Prozodi, tanımı ve kuralları
8 Ara Sınav Haftası
9 Tartımsal uyum: Sonu açık ve kapalı heceler,
10 Tartımsal uyum: Sonu açık ve kapalı heceler,
11 Tartımsal uyum:Açık hece olmasına rağmen söylenişi uzun olan heceler
12 Tartımsal uyum: Ulamalar
13 Tizlik ve Anlam uyumu, Vurgular
14 Kanon yazma, İki seslendirme
15 Eşlik yazma
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 14 2 28
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 10 2 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 10 2 20
Teorik Ders Saati 2 2 4
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5