Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Müzik Öğretmenliği | MZAE154 | Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Müzik Öğretmenliği | MZAE154 | Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Eğitim müziği besteleme teknikleri ile ilgili bilgiler, teknik ve becerileri kazandırmak. ezgi cümleleri oluşturabilmek, söz yazma tekniklerinin öğrenilmesi Tek ve çok sesli şarkı yazmak.
-
Başlıca ezgi formları, motif, cümle, periyot, ezgi yazımı, prozodi, tartımsal ve anlamsal uyum, tek sesli şarkı besteleme, eşlikli şarkı besteleme, teks esli ve çok sesli etüt alıştırma, parça yazımı.
Başlıca ezgi formları, motif, cümle, periyot, ezgi yazımı, prozodi, tartımsal ve anlamsal uyum, tek sesli şarkı besteleme, eşlikli şarkı besteleme, teks esli ve çok sesli etüt alıştırma, parça yazımı.
yok
Türkçe
Ateş, M.(2016) Ortaokul öğrencilerinin prozodik okuma becerileri ile okuma kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of Languages’ Education and Teaching. Year 4, Issue 2, December 2016, p. 207-216 Bilgin, S. (2004) Eğitim müziğinde prozodi. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi, SDÜ, İsparta Cangal, N. (2011). Müzik Formları (4.Basım), Ankara, Arkadaş Yayınları. Kanneci, A. (2005). Türk Bestecilerinin Solo Gitar Sonatlarının Gitar Eğitimine Katkıları Yönünden İncelenmesi. Gazi Ün. Doktora Tezi Sun, M. (1989). Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri YüksekLisans Programı Ders Notları G.Ü.G.E.F. Müzik Eğitimi Bölümü Tuğcular, E. (2015). Eğitim Müziği Besteleme Dersinde İzlenen Yöntemler. Akü Amader. Usmanbaş, İ. (1974). Müzikte Biçimler, İstanbul, D.Konservatuarı Yayınları.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitim müziği besteleme teknikleri ile ilgili bilgileri ve becerileri : Motif, Cümle, Periyot |
2 | Eğitim müziği besteleme teknikleri ile ilgili bilgileri ve becerileri : Motif, Cümle, Periyot |
3 | Şarkı formları: (a+b) formu, Sekvens |
4 | Şarkı formları: (a+b+a) formu |
5 | Şarkı formları: (a+b) Tekrarlı Formu |
6 | Şarkı formları: (a+b+a’) Tekrarlı Formu |
7 | Prozodi, tanımı ve kuralları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Tartımsal uyum: Sonu açık ve kapalı heceler, |
10 | Tartımsal uyum: Sonu açık ve kapalı heceler, |
11 | Tartımsal uyum:Açık hece olmasına rağmen söylenişi uzun olan heceler |
12 | Tartımsal uyum: Ulamalar |
13 | Tizlik ve Anlam uyumu, Vurgular |
14 | Kanon yazma, İki seslendirme |
15 | Eşlik yazma |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Teorik Ders Saati | 2 | 2 | 4 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |