Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | EGT102 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | EGT102 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 5,00 | 3 | 0 |
1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teorilerini, öğrenme süreçlerini bilir ve öğrenme ortamlarında bu teorilere dayalı uygulamalar yapabilir. 5- Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin etki derecelerini bilir (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği vb.) ve öğretmenlik uygulamalarında bu faktörleri göz önünde bulundurur. 6. Öğrenme ortamlarını, öğrencilerin gelişimsel seviyelerine ve kişisel, psikolojik, sosyal ve duygusal ihtiyaçlarına göre yapılandırabilir.
-
1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teorilerini, öğrenme süreçlerini bilir ve öğrenme ortamlarında bu teorilere dayalı uygulamalar yapabilir. 5- Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin etki derecelerini bilir (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği vb.) ve öğretmenlik uygulamalarında bu faktörleri göz önünde bulundurur. 6. Öğrenme ortamlarını, öğrencilerin gelişimsel seviyelerine ve kişisel, psikolojik, sosyal ve duygusal ihtiyaçlarına göre yapılandırabilir.
Anlatım,tartışma,sunum,rapor hazırlama
Yok
Türkçe
Bacanlı, H. (2003) Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayıncılık. Erden,M. ve Akman,Y.(1997) Eğitim Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Ersanlı K. ve Uzman E. (2007) Eğitim Psikolojisi. İstanbul: Lisans Yayıncılık Senemoğlu, Nuray (1997). Gelişim ve Öğrenme: Kuramdan Uygulamaya. Burdur: Ertem Matbaacılık. Yeşilyaprak B. (2002) Eğitim Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitim Psikolojisinde Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikler |
2 | Öğrenci Gelişimi |
3 | Bilişsel ve Dil Gelişimi |
4 | Kişilik, Sosyal, Duygusal ve Ahlak Gelişimi |
5 | Öğrenme Psikolojisine Giriş |
6 | Davranışçı Yaklaşım |
7 | Bilgiyi İşleme Kuramı |
8 | Ara sınav |
9 | Beyin Temelli Öğrenme Kuramı |
10 | Yapılandırmacı Yaklaşım |
11 | Sosyal Bilişsel Öğrenme Yaklaşımı |
12 | Hümanist Yaklaşım |
13 | Güdülenme ve Öğretim |
14 | Etkili Öğrenme Çevresi Oluşturma ve Sürdürme |
15 | Etkili Öğrenme Çevresi Oluşturma ve Sürdürme |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yarı yıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 | ||||||||||||||||
ÖÇ6 |