Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Resim-İş Öğretmenliği - Lisans EGT102 Eğitim Psikolojisi Zorunlu 2 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teorilerini, öğrenme süreçlerini bilir ve öğrenme ortamlarında bu teorilere dayalı uygulamalar yapabilir. 5- Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin etki derecelerini bilir (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği vb.) ve öğretmenlik uygulamalarında bu faktörleri göz önünde bulundurur. 6. Öğrenme ortamlarını, öğrencilerin gelişimsel seviyelerine ve kişisel, psikolojik, sosyal ve duygusal ihtiyaçlarına göre yapılandırabilir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teorilerini, öğrenme süreçlerini bilir ve öğrenme ortamlarında bu teorilere dayalı uygulamalar yapabilir. 5- Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin etki derecelerini bilir (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği vb.) ve öğretmenlik uygulamalarında bu faktörleri göz önünde bulundurur. 6. Öğrenme ortamlarını, öğrencilerin gelişimsel seviyelerine ve kişisel, psikolojik, sosyal ve duygusal ihtiyaçlarına göre yapılandırabilir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım,tartışma,sunum,rapor hazırlama

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bacanlı, H. (2003) Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayıncılık. Erden,M. ve Akman,Y.(1997) Eğitim Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Ersanlı K. ve Uzman E. (2007) Eğitim Psikolojisi. İstanbul: Lisans Yayıncılık Senemoğlu, Nuray (1997). Gelişim ve Öğrenme: Kuramdan Uygulamaya. Burdur: Ertem Matbaacılık. Yeşilyaprak B. (2002) Eğitim Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim ve psikolojiyi tanımlayabilir ve ikisi arasındaki ilişkiyi ifade edebilir.
  • İnsanların gelişim sürecini tanımlayıp, öğretim ortamlarındaki etkilerini ifade edebilir.
  • Çocuklarda kişilik gelişimindeki basamakları listeler ve öğretim ortamlarıdaki etkilerini tartışabilir.
  • Öğrenmenin doğasını ve inançlarını listeler, değişik aşamalar uygun örnekler verebilir.
  • Öğrenme teorilerini ifade edebilir ve herbirine ait özellikleri açıklayabilir.
  • Eğitim ortamında yaratıcılığı geliştirecek süreçlere örnekler verebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim Psikolojisinde Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikler
2 Öğrenci Gelişimi
3 Bilişsel ve Dil Gelişimi
4 Kişilik, Sosyal, Duygusal ve Ahlak Gelişimi
5 Öğrenme Psikolojisine Giriş
6 Davranışçı Yaklaşım
7 Bilgiyi İşleme Kuramı
8 Ara sınav
9 Beyin Temelli Öğrenme Kuramı
10 Yapılandırmacı Yaklaşım
11 Sosyal Bilişsel Öğrenme Yaklaşımı
12 Hümanist Yaklaşım
13 Güdülenme ve Öğretim
14 Etkili Öğrenme Çevresi Oluşturma ve Sürdürme
15 Etkili Öğrenme Çevresi Oluşturma ve Sürdürme
16 Ders çalışma haftası
17 Yarı yıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Ödev ve Hazırlığı 10 1 10
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Final ve Hazırlığı 14 1 14

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6