Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Sınıf Öğretmenliği - Lisans EGT102 Eğitim Psikolojisi Zorunlu 2 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teorilerini, öğrenme süreçlerini bilir ve öğrenme ortamlarında bu teorilere dayalı uygulamalar yapabilir. 5- Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin etki derecelerini bilir (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği vb.) ve öğretmenlik uygulamalarında bu faktörleri göz önünde bulundurur. 6. Öğrenme ortamlarını, öğrencilerin gelişimsel seviyelerine ve kişisel, psikolojik, sosyal ve duygusal ihtiyaçlarına göre yapılandırabilir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teorilerini, öğrenme süreçlerini bilir ve öğrenme ortamlarında bu teorilere dayalı uygulamalar yapabilir. 5- Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin etki derecelerini bilir (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği vb.) ve öğretmenlik uygulamalarında bu faktörleri göz önünde bulundurur. 6. Öğrenme ortamlarını, öğrencilerin gelişimsel seviyelerine ve kişisel, psikolojik, sosyal ve duygusal ihtiyaçlarına göre yapılandırabilir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım,tartışma,sunum,rapor hazırlama

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Eğitim Psikolojisi: Gelişim, Öğrenme, Öğretim. Editör: B. Yeşilırmak, Pegema Yayıncılık, Ankara, 2007. Eğitim Psikolojisi: Gelişim ve Öğrenme. Y. Yavuzer, Z. Demir ve M. Çalışkan, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2006 Eğitim Psikolojisi: Gelişim, Öğrenme ve Ortam. İ. E. Başaran, Nobel Yayım Dağıtım, Ankara, 2005. Eğitim Psikolojisi. Z. Selçuk, Nobel Yayım Dağıtım, Ankara, 2007

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim ve psikolojiyi tanımlayabilir ve ikisi arasındaki ilişkiyi ifade edebilir.
  • İnsanların gelişim sürecini tanımlayıp, öğretim ortamlarındaki etkilerini ifade edebilir.
  • Çocuklarda kişilik gelişimindeki basamakları listeler ve öğretim ortamlarıdaki etkilerini tartışabilir.
  • Öğrenmenin doğasını ve inançlarını listeler, değişik aşamalar uygun örnekler verebilir.
  • Öğrenme teorilerini ifade edebilir ve herbirine ait özellikleri açıklayabilir.
  • Eğitim ortamında yaratıcılığı geliştirecek süreçlere örnekler verebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Gelişimin Temel Kavramları
2 Gelişim Dönemleri ve Gelişim görevleri
3 Fiziksel Gelişim
4 Bilişsel Gelişim
5 Kişilik Gelişimi
6 Ahlak Gelişimi
7 Öğrenmenin Tanımı -Kavramları
8 çalışma haftası
9 vıze haftası
10 Öğrenme Kuramlarına Giriş
11 Davarnışçı Öğrenme Kuramları
12 Sosyal Öğrenme Kuramı
13 Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımda Öğrenme
14 Bilgi İşleme Kuramı
15 Öğrenmeden Öğretime
16 Genel Değerlendirme
17 Çalışma/Final haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 14 14
Proje ve Hazırlığı 1 14 14
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 14 14
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 14 14
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 3 14 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6