Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği - Lisans EGT102 Eğitim Psikolojisi Zorunlu 2 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teorilerini, öğrenme süreçlerini bilir ve öğrenme ortamlarında bu teorilere dayalı uygulamalar yapabilir. 5- Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin etki derecelerini bilir (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği vb.) ve öğretmenlik uygulamalarında bu faktörleri göz önünde bulundurur. 6. Öğrenme ortamlarını, öğrencilerin gelişimsel seviyelerine ve kişisel, psikolojik, sosyal ve duygusal ihtiyaçlarına göre yapılandırabilir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teorilerini, öğrenme süreçlerini bilir ve öğrenme ortamlarında bu teorilere dayalı uygulamalar yapabilir. 5- Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin etki derecelerini bilir (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği vb.) ve öğretmenlik uygulamalarında bu faktörleri göz önünde bulundurur. 6. Öğrenme ortamlarını, öğrencilerin gelişimsel seviyelerine ve kişisel, psikolojik, sosyal ve duygusal ihtiyaçlarına göre yapılandırabilir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım,tartışma,sunum,rapor hazırlama

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Eğitim Psikolojisi, Binnur Yeşilyaprak (Editör), PEGEM A Yayınları, 1. Baskı, 2006 Ankara. Öğrenme ve Öğretme, Yüksel Özden, PEGEM A Yayınları, 7. Baskı, 2005, Ankara.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim ve psikolojiyi tanımlayabilir ve ikisi arasındaki ilişkiyi ifade edebilir.
  • İnsanların gelişim sürecini tanımlayıp, öğretim ortamlarındaki etkilerini ifade edebilir.
  • Çocuklarda kişilik gelişimindeki basamakları listeler ve öğretim ortamlarıdaki etkilerini tartışabilir.
  • Öğrenmenin doğasını ve inançlarını listeler, değişik aşamalar uygun örnekler verebilir.
  • Öğrenme teorilerini ifade edebilir ve herbirine ait özellikleri açıklayabilir.
  • Eğitim ortamında yaratıcılığı geliştirecek süreçlere örnekler verebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim Psikolojisine Giriş: Psikoloji ve dalları, eğitim psikolojisinin ilgi alanları
2 Gelişimin Doğası: Gelişim alanları, ilkeleri ve dönemleri
3 Bedensel ve Devinsel Gelişim
4 Bilişsel Gelişim ve Dil Gelişimi
5 Kişilik Gelişimi: Psikososyal ve Ahlak Gelişimi
6 Öğrenmenin Doğası
7 Öğrenme Teorisi (Epistemoloji)
8 Vize
9 Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar
10 Sosyal Öğrenme Kuramı
11 Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımda Öğrenme
12 Bilgiyi İşleme Modeli
13 Oluşturmacı-İnşa edici (Constructivist) Yaklaşım ve Öğrenme Aktiviteleri
14 Öğrenmede Motivasyon: Motivasyon Teorileri ve Modeller
15 Düşünme ve Öğrenme Biçimleri, Düşünmeyi Öğrenme, Yaratıcılığı Geliştirme
16 Çalışma haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 28 1 28
Proje ve Hazırlığı 28 1 28
Ödev ve Hazırlığı 28 1 28
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 21 1 21
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6