Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Zihin Engelliler Öğretmenliği - Lisans | EGT102 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Zihin Engelliler Öğretmenliği - Lisans | EGT102 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 5,00 | 3 | 0 |
1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teorilerini, öğrenme süreçlerini bilir ve öğrenme ortamlarında bu teorilere dayalı uygulamalar yapabilir. 5- Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin etki derecelerini bilir (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği vb.) ve öğretmenlik uygulamalarında bu faktörleri göz önünde bulundurur. 6. Öğrenme ortamlarını, öğrencilerin gelişimsel seviyelerine ve kişisel, psikolojik, sosyal ve duygusal ihtiyaçlarına göre yapılandırabilir.
-
1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teorilerini, öğrenme süreçlerini bilir ve öğrenme ortamlarında bu teorilere dayalı uygulamalar yapabilir. 5- Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin etki derecelerini bilir (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği vb.) ve öğretmenlik uygulamalarında bu faktörleri göz önünde bulundurur. 6. Öğrenme ortamlarını, öğrencilerin gelişimsel seviyelerine ve kişisel, psikolojik, sosyal ve duygusal ihtiyaçlarına göre yapılandırabilir.
Anlatım,tartışma,sunum,rapor hazırlama
Yok
Türkçe
Bacanlı, H. (2003). Gelişim ve Öğrenme, Ankara: Nobel Yayıncılık. Ersanlı K. ve Uzman E. (2007) Eğitim Psikolojisi. İstanbul: Lisans Yayıncılık Yeşilyaprak B. (2002) Eğitim Psikolojisi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitim Psikolojisine Giriş, |
2 | Psikoloji ve dalları, eğitim psikolojisinin ilgi alanları |
3 | Gelişimin Doğası, Gelişim alanları, ilkeleri ve dönemleri |
4 | Bedensel ve Devinsel Gelişim |
5 | Bilişsel Gelişim |
6 | Dil Gelişimi |
7 | Kişilik Gelişimi |
8 | Vize |
9 | Psikososyal ve Ahlak Gelişimi |
10 | Öğrenmenin Doğası |
11 | Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar |
12 | Sosyal Öğrenme Kuramı |
13 | Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımda Öğrenme |
14 | Bilgiyi İşleme Modeli |
15 | Oluşturmacı-İnşa edici (Constructivist) Yaklaşım ve Öğrenme |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||
ÖÇ6 |