Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2010 Ana Müfredat | EGT102 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2010 Ana Müfredat | EGT102 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 5,00 | 3 | 0 |
1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teorilerini, öğrenme süreçlerini bilir ve öğrenme ortamlarında bu teorilere dayalı uygulamalar yapabilir. 5- Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin etki derecelerini bilir (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği vb.) ve öğretmenlik uygulamalarında bu faktörleri göz önünde bulundurur. 6. Öğrenme ortamlarını, öğrencilerin gelişimsel seviyelerine ve kişisel, psikolojik, sosyal ve duygusal ihtiyaçlarına göre yapılandırabilir.
-
1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teorilerini, öğrenme süreçlerini bilir ve öğrenme ortamlarında bu teorilere dayalı uygulamalar yapabilir. 5- Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin etki derecelerini bilir (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği vb.) ve öğretmenlik uygulamalarında bu faktörleri göz önünde bulundurur. 6. Öğrenme ortamlarını, öğrencilerin gelişimsel seviyelerine ve kişisel, psikolojik, sosyal ve duygusal ihtiyaçlarına göre yapılandırabilir.
Anlatım,tartışma,sunum,rapor hazırlama
Yok
Türkçe
Eğitim Psikolojisi Gelişim, Öğrenme ve Ortam, İ.E.Başaran, Nobel Yayım Dağıtım, Ankara, 2005. Eğitim Psikolojisi, Editör: B. Yeşilırmak, Pegema Yayıncılık, Ankara, 2007. Eğitim Psikolojisi, Z.Selçuk, Nobel Yayım Dağıtım, Ankara, 2007
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitim Psikolojisine Giriş@ Psikoloji ve dalları, eğitim psikolojisinin ilgi alanları |
2 | Gelişimin Doğası@ Gelişim alanları, ilkeleri ve dönemleri |
3 | Bedensel ve Devinsel Gelişim |
4 | Bilişsel Gelişim ve Dil Gelişimi |
5 | Kişilik Gelişimi@ Psikososyal ve Ahlak Gelişimi |
6 | Öğrenmenin Doğası |
7 | Öğrenme Teorisi (Epistemoloji) |
8 | çalışma haftası |
9 | vize |
10 | Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar |
11 | Sosyal Öğrenme Kuramı |
12 | Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımda Öğrenme |
13 | Bilgiyi İşleme Modeli |
14 | Oluşturmacı-İnşa edici (Constructivist) Yaklaşım ve Öğrenme Aktiviteleri |
15 | Öğrenmede Motivasyon@ Motivasyon Teorileri ve Modeller |
16 | Düşünme ve Öğrenme Biçimleri, Düşünmeyi Öğrenme, Yaratıcılığı Geliştirme |
17 | çalışma haftası |
18 | final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
ÖÇ1 |
ÖÇ2 |
ÖÇ3 |
ÖÇ4 |
ÖÇ5 |
ÖÇ6 |