Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Fen Bilgisi Öğretmenliği - Lisans | EGT102 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Fen Bilgisi Öğretmenliği - Lisans | EGT102 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 5,00 | 3 | 0 |
1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teorilerini, öğrenme süreçlerini bilir ve öğrenme ortamlarında bu teorilere dayalı uygulamalar yapabilir. 5- Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin etki derecelerini bilir (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği vb.) ve öğretmenlik uygulamalarında bu faktörleri göz önünde bulundurur. 6. Öğrenme ortamlarını, öğrencilerin gelişimsel seviyelerine ve kişisel, psikolojik, sosyal ve duygusal ihtiyaçlarına göre yapılandırabilir.
-
1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teorilerini, öğrenme süreçlerini bilir ve öğrenme ortamlarında bu teorilere dayalı uygulamalar yapabilir. 5- Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin etki derecelerini bilir (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği vb.) ve öğretmenlik uygulamalarında bu faktörleri göz önünde bulundurur. 6. Öğrenme ortamlarını, öğrencilerin gelişimsel seviyelerine ve kişisel, psikolojik, sosyal ve duygusal ihtiyaçlarına göre yapılandırabilir.
Anlatım,tartışma,sunum,rapor hazırlama
Yok
Türkçe
Eğitim Psikolojisi Gelişim, Öğrenme ve Ortam, İ.E.Başaran, Nobel Yayım Dağıtım, Ankara, 2005. Eğitim Psikolojisi, Editör: B. Yeşilırmak, Pegema Yayıncılık, Ankara, 2007. Eğitim Psikolojisi, Z.Selçuk, Nobel Yayım Dağıtım, Ankara, 2007
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Gelişimin Temel Kavramları |
2 | Gelişim Dönemleri ve Gelişim Görevleri |
3 | Fiziksel Gelişim |
4 | Bilişsel Gelişim |
5 | Kişilik Gelişimi |
6 | Ahlak Gelişimi |
7 | çalışma haftası |
8 | vıze haftası |
9 | Öğrenmenin Tanımı -Kavramları |
10 | Öğrenme Kuramlarına Giriş |
11 | Davranışçı Öğrenme Kuramları |
12 | Sosyal Öğrenme Kuramı |
13 | Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımda Öğrenme |
14 | Bilgi İşleme Kuramı |
15 | Öğrenmeden Öğretime |
16 | Genel Değerlendirme |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ödev ve Hazırlığı | 28 | 1 | 28 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 28 | 1 | 28 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 |