Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans MB1002 Eğitim Psikolojisi Zorunlu 2 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teorilerini, öğrenme süreçlerini bilir ve öğrenme ortamlarında bu teorilere dayalı uygulamalar yapabilir. 5- Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin etki derecelerini bilir (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği vb.) ve öğretmenlik uygulamalarında bu faktörleri göz önünde bulundurur. 6. Öğrenme ortamlarını, öğrencilerin gelişimsel seviyelerine ve kişisel, psikolojik, sosyal ve duygusal ihtiyaçlarına göre yapılandırabilir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teorilerini, öğrenme süreçlerini bilir ve öğrenme ortamlarında bu teorilere dayalı uygulamalar yapabilir. 5- Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin etki derecelerini bilir (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği vb.) ve öğretmenlik uygulamalarında bu faktörleri göz önünde bulundurur. 6. Öğrenme ortamlarını, öğrencilerin gelişimsel seviyelerine ve kişisel, psikolojik, sosyal ve duygusal ihtiyaçlarına göre yapılandırabilir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım,tartışma,sunum,rapor hazırlama

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim ve psikolojiyi tanımlayabilir ve ikisi arasındaki ilişkiyi ifade edebilir.
  • İnsanların gelişim sürecini tanımlayıp, öğretim ortamlarındaki etkilerini ifade edebilir.
  • Çocuklarda kişilik gelişimindeki basamakları listeler ve öğretim ortamlarıdaki etkilerini tartışabilir.
  • Öğrenmenin doğasını ve inançlarını listeler, değişik aşamalar uygun örnekler verebilir.
  • Öğrenme teorilerini ifade edebilir ve herbirine ait özellikleri açıklayabilir.
  • Eğitim ortamında yaratıcılığı geliştirecek süreçlere örnekler verebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Gelişim, büyüme, olgunlaşma, gelişimin ilkeleri ve hazır bulunuşluluk.
2 Bedensel gelişim
3 Duygusal gelişim
4 Kişilik gelişimi.
5 Sosyal ve dilsel gelişim.
6 Gelişimle ilgili kuramlar.
7 Öğrenmenin tanımı ve öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenmeyle ilişkili kavramlar.
8 Ara Sınav Haftası
9 Davranışçı kuramlar.
10 Sosyal öğrenme yaklaşımı.
11 Bilişsel kuramlar
12 Öğrenmeyi kolaylaştırıcı etmenler.
13 Öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında uygulanabilirliğinde dikkat edilmesi gerekenler.
14 Öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında uygulanabilirliğinde dikkat edilmesi gerekenler.
15 Bireysel farklılıklar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6