Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | MB102 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği | MB102 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teori
-
1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teori
Anlatım,tartışma,sunum,rapor hazırlama
Yok
Türkçe
Eğitim Psikolojisi, Binnur Yeşilyaprak (Editör), PEGEM A Yayınları, 1. Baskı, 2006 Ankara. Öğrenme ve Öğretme, Yüksel Özden, PEGEM A Yayınları, 7. Baskı, 2005, Ankara.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitim Psikolojisine Giriş: Psikoloji ve dalları, eğitim psikolojisinin ilgi alanları |
2 | Gelişimin Doğası: Gelişim alanları, ilkeleri ve dönemleri |
3 | Bedensel ve Devinsel Gelişim |
4 | Bilişsel Gelişim ve Dil Gelişimi |
5 | Kişilik Gelişimi: Psikososyal ve Ahlak Gelişimi |
6 | Öğrenmenin Doğası |
7 | Öğrenme Teorisi (Epistemoloji) |
8 | Vize |
9 | Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar |
10 | Sosyal Öğrenme Kuramı |
11 | Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımda Öğrenme |
12 | Bilgiyi İşleme Modeli |
13 | Oluşturmacı-İnşa edici (Constructivist) Yaklaşım ve Öğrenme Aktiviteleri |
14 | Öğrenmede Motivasyon: Motivasyon Teorileri ve Modeller |
15 | Düşünme ve Öğrenme Biçimleri, Düşünmeyi Öğrenme, Yaratıcılığı Geliştirme |
16 | Çalışma haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 | ||||||||||||||||
ÖÇ6 |