Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fizik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- Fizik Öğretmenliği MB102 Eğitim Psikolojisi Zorunlu 2 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teori

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teori

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım,tartışma,sunum,rapor hazırlama

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Eğitim Psikolojisi, Editör:M. Engin Deniz, 2014, Maya Akademi Eğitim Psikolojisi, Hasan Bacanlı, 2014, PegemA Akademi Yeşilyaprak, Binnur (Ed.) (2006). Eğitim Psikolojisi: Gelişim-Öğrenme-Öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Senemoğlu, N. (2002). Gelişim,

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim ve psikolojiyi tanımlayabilir ve ikisi arasındaki ilişkiyi ifade edebilir.
  • İnsanların gelişim sürecini tanımlayıp, öğretim ortamlarındaki etkilerini ifade edebilir.
  • Çocuklarda kişilik gelişimindeki basamakları listeler ve öğretim ortamlarıdaki etkilerini tartışabilir.
  • Öğrenmenin doğasını ve inançlarını listeler, değişik aşamalar uygun örnekler verebilir.
  • Öğrenme teorilerini ifade edebilir ve herbirine ait özellikleri açıklayabilir.
  • Eğitim ortamında yaratıcılığı geliştirecek süreçlere örnekler verebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Gelişim Psikolojisine Giriş, Psikolojinin tanımı. Psikolojinin Tarihçesi ve alt dalları
2 Gelişimle ilgili temel kavramlar; Gelişim ilkeleri
3 Gelişim Dönemleri ve Özellikleri
4 Bedensel gelişim ve Devinsel gelişim
5 Bilişsel gelişim ve Bilişsel Gelişim kuramları
6 Bilişsel gelişim ve Gelişim Kuramları
7 Dil Gelişimi
8 Ara Sınav Haftası
9 Kişilik Gelişimi: Duygusal Sosyal Gelişim; Kişilik Gelişimi Kuramları
10 Kişilik Gelişimi: Duygusal Sosyal Gelişim; Kişilik Gelişimi Kuramları
11 Kişilik Gelişimi: Duygusal Sosyal Gelişim; Kişilik Gelişimi Kuramları
12 Ahlak Gelişimi ve Ahlaki Gelişim Kuramları
13 Ahlak Gelişimi ve Ahlaki Gelişim Kuramları
14 Cinsel Gelişim
15 Çocuk ve Ergenlerde Davranış Problemleri ve Uyum Sorunları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 14 2 28
Final ve Hazırlığı 14 3 42
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6