Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği | MB102 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği | MB102 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teori
-
1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teori
Anlatım,tartışma,sunum,rapor hazırlama
Yok
Türkçe
Eğitim Psikolojisi, Editör:M. Engin Deniz, 2014, Maya Akademi Eğitim Psikolojisi, Hasan Bacanlı, 2014, PegemA Akademi Yeşilyaprak, Binnur (Ed.) (2006). Eğitim Psikolojisi: Gelişim-Öğrenme-Öğretim. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi. Schunk, D. H. (2011) (Çev.) Öğrenme Teorileri: Eğitimsel Bir Bakışla. Ankara: Nobel. Ergin, H. ve Yıldız, A. (2010) Gelişim Psikolojisi, Ankara, Nobel Yayın.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma ve dersin içeriğinin ve işlenme planının sunumu |
2 | Bilişsel ve Dil Gelişimi |
3 | Kişilik, Sosyal ve Duygusal Gelişim |
4 | Öğrenme Kuramları: Davranışcı Yaklaşıma Göre Öğrenme |
5 | Öğrenme Kuramları: Bilişsel Yaklaşıma Göre Öğrenme |
6 | Öğrenme ve Öğretme Modelleri |
7 | Öğrenme ve Öğretme Modelleri |
8 | Vize |
9 | Motivayon, Kaygı ve Zeka |
10 | Yetenekler, İlgiler, Öğrenme Stilleri |
11 | Öz-yeterlik inançları, Denetim odağı |
12 | Yaratıcılık ve Düşünme Stilleri |
13 | Etkin Öğrenme Ortamları |
14 | Özel Öğrenme Güçlükleri |
15 | Özel Öğrenme Güçlükleri |
16 | Dönem Sonu Sınav Haftası |
17 | Fianl |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 |