Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Tarih Öğretmenliği | MB102 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Tarih Öğretmenliği | MB102 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teori
-
1- Eğitim ve Psikoloji ile ilişkili kavramları bilir. 2-Doğum öncesinden yetişkinliğe kadar olan dönemdeki fiziksel, sosyal, bilişsel ve ahlaki gelişimleri bilir. 3- Öğrenmedeki kişisel farklılıkları ve öğrenme bakış açılarını ayırt eder. 4- Öğrenme teori
Anlatım,tartışma,sunum,rapor hazırlama
Yok
Türkçe
Ahmet SABAN, Öğrenme ve öğretme süreci, Nobel, 2002. Binnur YEŞİLYAPRAK (editör), Gelişim ve öğrenme psikolojisi, Pegem yayıncılık, 2003. Nermin ÇELEN, Öğrenme psikolojisi, İmge Kitabevi, 1999.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar |
2 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler |
3 | Davranışcı Öğrenme Kuramı |
4 | Pavlov ve Klasik Koşullanma Kuramı |
5 | Yakınlık Kuramları: Watson ve Guthrie |
6 | Araçsal Koşullanma Kuramı: Thorndike |
7 | Edimsel Koşullanma Kuramı: Skinner |
8 | Ara Sınav |
9 | Bilişsel Davranışcılık: Tolman |
10 | Sosyal Öğrenme Kuramı: Tolman |
11 | Bilişsel Kuramlar: Gestalt Teorisi |
12 | Bruner ve Öğrenme Kuramı |
13 | Gagne ve Bilgiyi İşleme Kuramı |
14 | Ausubel ve Anlamlı Öğrenme Kuramı |
15 | Humanist öğrenme kuramları |
16 | Genel konu tekrarları ve kuramlar arası karşılaştıramalar |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Teorik Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 |