Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Bilgisayar Mühendisliği - 2014 | BLM3055 | Eğitim Sistemleri Tasarımı | Seçmeli | 5 | 4,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Bilgisayar Mühendisliği - 2014 | BLM3055 | Eğitim Sistemleri Tasarımı | Seçmeli | 5 | 4,00 | 2 | 2 |
Bu dersin amacı senkron veya asenkron eğitim için tasarlanacak bir uzaktan eğitim sistemi için gerekli tüm sistem öğelerinin tasarlanması ve geliştirilmesi için gerekli teorik ve uygulama becelerini kazandırmak Uyarlamalı standartlara sahip bir eğitim yazılımı geliştirme becerisi kazandırmak, öğretim tasarımı modellerini tanıtmak.
-
Eğitim-Öğrenme ve Teknoloji çağında eğitim ile ilgili temel kavramlar, Öğretim Tasarımı Ve Öğretim Teknolojilerinin Temelleri, İhtiyaç Belirleme ve Analizi, Zeki Öğretim Sistemi Temel Bileşenleri Alan Modeli ve Öğrenci Modelleme Yaklaşımları Öğrenci Modelleme Yaklaşımlarında Yenilikler Uyarlama ve Bireysel Öğrenme Uyarlamalı Sistemlerde Değerlendirme ve Geribildirim Öğrenci ve değerlendirme verilerinin analizi için yeni yöntemler Eğitimsel Veri madenciliği uyglamaları ve örnekleri
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri
Yok
Türkçe
1. Sottilare, Robert, Arthur Graesser, Xiangen Hu, and Keith Brawner, eds. Design Recommendations for Intelligent Tutoring Systems: Authoring Tools and Expert Modeling Techniques. Robert Sottilare, 2015. 2. Smith, P. L., & Ragan, T. J. (2005). Instructional design (3rd Ed.). New York: John Wiley & Sons, Inc. 3. Sottilare, Robert, Arthur Graesser, Xiangen Hu, and Keith Brawner, eds. Design Recommendations for Intelligent Tutoring Systems: Authoring Tools and Expert Modeling Techniques. Robert Sottilare, 2015. 4. . New Tools for New Minds, Harverter Wheatsheaf, 1990, David F. Sewel ISBN: 0-7450- 0663-9
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitim-Öğrenme ve Teknoloji çağında eğitim ile ilgili temel kavramlar |
2 | Öğretim Tasarımı Ve Öğretim Teknolojilerinin Temelleri |
3 | İhtiyaç Belirleme ve Analizi |
4 | Zeki Öğretim Sistemi Temel Bileşenleri |
5 | Zeki Öğretim Sistemi Temel Bileşenleri |
6 | Alan Modeli ve Öğrenci Modelleme Yaklaşımları |
7 | Öğrenci Modelleme Yaklaşımlarında Yenilikler |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Uyarlama ve Bireysel Öğrenme |
10 | Uyarlama ve Bireysel Öğrenme |
11 | Uyarlamalı Sistemlerde Değerlendirme ve Geribildirim |
12 | Uyarlamalı Sistemlerde Değerlendirme ve Geribildirim |
13 | Grup çalışması ile uygulama |
14 | Öğrenci ve değerlendirme verilerinin analizi için yeni yöntemler |
15 | Eğitimsel Veri madenciliği uyglamaları ve örnekleri |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |