Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Teknoloji Fakültesi - Bilgisayar Mühendisliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Bilgisayar Mühendisliği - 2014 BLM3055 Eğitim Sistemleri Tasarımı Seçmeli 5 4,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı senkron veya asenkron eğitim için tasarlanacak bir uzaktan eğitim sistemi için gerekli tüm sistem öğelerinin tasarlanması ve geliştirilmesi için gerekli teorik ve uygulama becelerini kazandırmak Uyarlamalı standartlara sahip bir eğitim yazılımı geliştirme becerisi kazandırmak, öğretim tasarımı modellerini tanıtmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Eğitim-Öğrenme ve Teknoloji çağında eğitim ile ilgili temel kavramlar, Öğretim Tasarımı Ve Öğretim Teknolojilerinin Temelleri, İhtiyaç Belirleme ve Analizi, Zeki Öğretim Sistemi Temel Bileşenleri Alan Modeli ve Öğrenci Modelleme Yaklaşımları Öğrenci Modelleme Yaklaşımlarında Yenilikler Uyarlama ve Bireysel Öğrenme Uyarlamalı Sistemlerde Değerlendirme ve Geribildirim Öğrenci ve değerlendirme verilerinin analizi için yeni yöntemler Eğitimsel Veri madenciliği uyglamaları ve örnekleri

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Sottilare, Robert, Arthur Graesser, Xiangen Hu, and Keith Brawner, eds. Design Recommendations for Intelligent Tutoring Systems: Authoring Tools and Expert Modeling Techniques. Robert Sottilare, 2015. 2. Smith, P. L., & Ragan, T. J. (2005). Instructional design (3rd Ed.). New York: John Wiley & Sons, Inc. 3. Sottilare, Robert, Arthur Graesser, Xiangen Hu, and Keith Brawner, eds. Design Recommendations for Intelligent Tutoring Systems: Authoring Tools and Expert Modeling Techniques. Robert Sottilare, 2015. 4. . New Tools for New Minds, Harverter Wheatsheaf, 1990, David F. Sewel ISBN: 0-7450- 0663-9

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim-Öğretim ile ilgili temel kavramları bilme ve teknoloji bile bütünleştirebilme
  • Öğretim tasarımı ve teknolojilerini tanımlayıp tanıyabilm
  • İhtiyaç belirleme ve analizini yapabilme
  • Zeki Öğretim Sistemi bileşenlerini tanıyabilme ve oluşturabilme
  • Uyarlama ve bireysel öğrenme için gerekli olan teknik ve pedagojik bileşenleri oluşturabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim-Öğrenme ve Teknoloji çağında eğitim ile ilgili temel kavramlar
2 Öğretim Tasarımı Ve Öğretim Teknolojilerinin Temelleri
3 İhtiyaç Belirleme ve Analizi
4 Zeki Öğretim Sistemi Temel Bileşenleri
5 Zeki Öğretim Sistemi Temel Bileşenleri
6 Alan Modeli ve Öğrenci Modelleme Yaklaşımları
7 Öğrenci Modelleme Yaklaşımlarında Yenilikler
8 Ara Sınav Haftası
9 Uyarlama ve Bireysel Öğrenme
10 Uyarlama ve Bireysel Öğrenme
11 Uyarlamalı Sistemlerde Değerlendirme ve Geribildirim
12 Uyarlamalı Sistemlerde Değerlendirme ve Geribildirim
13 Grup çalışması ile uygulama
14 Öğrenci ve değerlendirme verilerinin analizi için yeni yöntemler
15 Eğitimsel Veri madenciliği uyglamaları ve örnekleri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 1 10 10
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 14 2 28
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5