Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Okul Öncesi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans MB1005 Eğitim Sosyolojisi Zorunlu 1 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere Sosyolojinin temel kavramlarını tanıtarak, eğitim alanındaki sosyolojik problemleri inceler ve çözüm önerileri getirir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sosyoloji nedir, diğer bilimlerle ilişkileri nelerdir?, Sosyolojinin Kurucuları;Comte, Durkheim, Marx, Weber, Sosyolojik teoriler, Eğitim Sosyolojisi neyi inceler, Eğitim alanındaki sosyolojik teoriler; fonksiyonalist teori, Sosyal Çatışma teorisi ve Eğitim, Sembolik Etkileşimci Teori ve Eğitim, Ara Sınav (lar), Eğitimin bir kurum olarak önemi, Öğrenci Takip Sistemi, Öğrenci takip Sistemi yararlımıdır?, Eğitimin genişlemesi eşitsizlikleri giderir mi, Yüksek Öğretimde Eşitsizlikler, Eğitimin Tabakalaşması, Genel Tekrar, Yarıyıl Sonu Sınavı

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma,Soru-cevap, Değerlendirme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Sociology; J. Macionis& Plummer Sosyoloji; Anthony Giddens Various Articles

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim sosyolojisinin önemini kavramakPÇ2
  • Eğitim sosyolojisi ile ilgili çağdaş teorileri öğrenmek PÇ2
  • Eğitim sosyolojisi ile ilgili; yetenek sınıfları gibi, güncel konuları tartışabilmekPÇ2
  • Eğitim tabakalaşması ile ilgili bilgi sahibi olmakPÇ2
  • Eğitimdeki eşitsizlikleri kavramak ve yorumlamak PÇ2
  • Bir kurum olarak eğitimin önemini tartışmak PÇ9

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Sosyoloji nedir, diğer bilimlerle ilişkileri nelerdir?
2 Sosyolojinin Kurucuları;Comte, Durkheim, Marx, Weber
3 Sosyolojik teoriler
4 Eğitim Sosyolojisi neyi inceler
5 Eğitim alanındaki sosyolojik teoriler; fonksiyonalist teori
6 Sosyal Çatışma teorisi ve Eğitim
7 Sembolik Etkileşimci Teori ve Eğitim
8 Ara Sınav (lar)
9 Eğitimin bir kurum olarak önemi
10 Öğrenci Takip Sistemi
11 Öğrenci takip Sistemi yararlımıdır?
12 Eğitimin genişlemesi eşitsizlikleri giderir mi
13 Yüksek Öğretimde Eşitsizlikler
14 Eğitimin Tabakalaşması
15 Genel Tekrar
16 dönem sonu sınavına hazırlık
17 dönem sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 9 4 36
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 9 2 18
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6