Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | SBMB103 | Eğitim Sosyolojisi | Zorunlu | 1 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | SBMB103 | Eğitim Sosyolojisi | Zorunlu | 1 | 3,00 | 2 | 0 |
Eğitim sosyolojisi dersinde eğitim, toplum ve kültür arasındaki ilişki sistematik olarak ele alınacaktır. Ders boyunca öğrencilere eleştirel bir perspektiften bakarak, eğitim sosyolojisi alanının kapsadığı tüm boyutları, düşünce ve fikirleri öğrenme ve tartışma imkânı sunulacaktır. Sosyolojik terimlerin, kuramların ve kavramların anlaşılması; eğitim kurumunun toplumsallaşmada nasıl bir işlevinin olduğu tartışılacaktır.
-
Bu dersin sonunda öğrenciler, eğitim sosyolojisi ile ilgili temel kavramları öğrenebilir, eğitim sosyolojisinin bireylerin toplumsallaşma süreçlerindeki yerini ve işlevini anlayabilir, eğitim sosyolojisinin tarihi, gelişimi ve literatürü hakkında bilgi sahibi olabilir, eğitim sosyolojisi alanında yer alan yeni, alternatif ve/veya eleştirel yaklaşımları öğrenir.
-
Hayır
Türkçe
1- Fonksiyonel Eğitim Sosyolojisi, Hasan Çelikkaya - Nobel Yayıncılık; (2014) 2- Eğitim Sosyolojisi, Aynur Erdoğan Coşkun - İstanbul Üniversitesi - AUZEF; (2022) 3- Irkçılık Karşıtı Pedagoji: Öğretmenler için Uygulama Kılavuzu, Kolektif - BOMOVU; (2019) 4- Göç ve Eğitim İlişkisinin Sosyolojik Analizi, Şeyhmus Sarıdoğan - Yüksek Lisans Tezi; (2019) 5- Eğitimde Toplumsal Eşitsizliğin Kültürel Sermayenin Aktarımıyla Yeniden Üretilmesi, Taner Atmaca - Doktora Tezi; (2019) 6- Eğitim Sosyolojisi Açısından 21. Yüzyıl Becerileri Türkiye’de Çocuk Üniversiteleri Modeli, Zeynep Duygu Yeniay Üsküplü - Doktora Tezi; (2019)
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ders İçerik Bilgilendirmesi / Tanışma: Eğitim ve Sosyolojinin Tanımı, Konusu ve Özellikleri |
2 | Eğitim ve Sosyoloji: Eğitim Sosyolojisi |
3 | Eğitimde Amaçlar ve Toplum: Eğitim ile Toplumsallaşma |
4 | Türkiye’de Eğitimin Tarihsel ve Toplumsal Dönüşümü |
5 | Eğitim Sosyolojisine Batı’daki ve Türkiye’deki Yaklaşımlar |
6 | Eğitim Sosyolojisi Alanında Farklı Kuramsal Yaklaşımlar |
7 | Eğitim ve Demokrasi: Eğitimde Fırsat Eşit(siz)liği |
8 | ARASINAV |
9 | Eğitim, Toplumsal Yapı, Toplumsal Tabakalaşma ve Toplumsal Sınıflar |
10 | Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet |
11 | Eğitim ve Göç |
12 | Eğitim ve Toplumsal Hareketlilik |
13 | Eğitimde Alternatif Yaklaşımlar: Paulo Freire’nin Eleştirel Pedagoji Yaklaşımı ve Pierre Bourdeiu’nün Eğitimle İlgili Temel Kavramları |
14 | Eğitim Sosyolojisinde Güncel Tartışmalar |
15 | Eğitim Sosyolojisinde Yeni Bir Yaklaşım: 21. Yüzyıl Becerileri & Çocuk Üniversiteleri |
16 | |
17 |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||
ÖÇ5 |