Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 EPO7017 Eğitim ve Etik Meseleler Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Eğitim ve etik ilişkisini temel kavramları, düşünce akımları ve metinleriyle karşılaştırmalı ve analitik bir tutumla incelemeyi amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Eğitim ve Etik- Tarihi ve Felsefi Arkaplan, Aristo ve Etik, Türk Etik Düşüncesi ve Farabi, Türk Etik Düşüncesinin Kaynakları, Erdemli Kent, Osmanlı Düşünce Dünyası ve Etik, Spinoza ve Etiğin Temellendirilmesi, Modern Dönem, Eğitim ve Etik, Kant ve Ahlakın Temellendirilmesi, Gökalp ve Türk Ahlakı, Türk Modernleşmesi, Eğitim ve Etik, Modern Eğitim ve Etik Meseleler -1 , Modern Eğitim ve Etik Meseleler -2, Modern Eğitim ve Etik Meseleler -3, Modern Eğitim ve Etik Meseleler -4.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Eğitim ve etik konusunda yapılmış temel çalışmaların incelenmesi ve ders esnasında tartışılması. Etik eğitiminde kullanılan çeşitli öğretim yöntemlerinin soruşturulması ve sorgulanması ve daha sonra rapor haline getirilmesi. Eğitim ve etik konusunda klasikleşen bir eserin kitap değerlendirilmesinin analitik şekilde hazırlanması. Modern eğitimde yaşanan etik meselelerle ilgili öğrencinin ilgisinin çeken temel bir sorun hakkında araştırma ödevinin hazırlanması. Bunun öncesinde aşağıdaki sorular eşliğinde benzer bir konuda çalışma ortaya koyan bir düşünürün eserinin sunumun yapılması: • Yazar eseri niçin yazmıştır? Tarihi, sosyo-kültürel bağlam incelemesi. • Düşünürün eğitim ve etikle ilgili temel iddiası, tezi nedir? • Tezini, iddiasını nasıl gerekçelendirmektedir? • Geldiği veya geliştirdiği dünya görüşüyle etik ve değer anlayışı arasında bir ilişki var mı? Bilgi ve değer anlayışı nedir? • Her sunumu hazırlayan öğrencinin hazırlayacağı kendine özgü en az iki tartışma sorusu. Nihayet, modern eğitimde etik meseleler konusunda öğrenciye diyalektik soruşturma yöntemiyle kendi başına bir yaklaşım ve çözüm üretebilmesi.

Staj Durumu

----

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• Konfüçyus, Konuşmalar • Aristo, Nikomakhos’a Etik • Farabi, Erdemli Kent • Fahri Unan, İdeal Cemiyet, İdeal Hükümdar, İdeal Devlet • Spinoza, Ethica • I. Kant, Ahlak Metafizinin Temellendirilmesi • Z. Gökalp, Türk Ahlakı

Dersin Web Sayfası

----

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler etiğin kaynağı ve doğası, eğitim ve etik konusunda yaşanan tartışmaları kavramlarıyla birlikte anlama ve analiz etmeyi öğrenir
  • Eğitim ve etik ilişkisinin şekillendiği dönemleri temel özellikleriyle birlikte tanımlama becerisini kazanır
  • Etik ve değerler konusunda düşünce tarihinde ortaya çıkan temel fikir akımlarının dönemlendirmesini yapabilir ve dayandığı gerekçeleri teşhis ederek ortaya koyabilir
  • Eğitim ve etik konusunda öne çıkan düşünürleri felsefelerini, terim ve kavramlarını bağlam incelemesiyle birlikte karşılaştırmalı olarak analiz etme becerisini elde eder.
  • Modern eğitimde etik meseleler konusunda öğrenciye diyalektik soruşturma yöntemiyle kendi başına bir yaklaşım ve çözüm üretebilme becerisinin oluşumunda yardımcı olur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Genel Giriş
2 Eğitim ve Etik- Tarihi ve Felsefi Arkaplan
3 Aristo ve Etik
4 Türk Etik Düşüncesi ve Farabi
5 Erdemli Kent
6 Osmanlı Düşünce Dünyası ve Etik
7 Spinoza ve Etiğin Temellendirilmesi
8 Ara Sınav Haftası
9 Modern Dönem, Eğitim ve Etik
10 Kant ve Ahlakın Temellendirilmesi
11 Gökalp ve Türk Ahlakı
12 Türk Modernleşmesi, Eğitim ve Etik
13 Modern Eğitim ve Etik Meseleler -1
14 Modern Eğitim ve Etik Meseleler -2
15 Modern Eğitim ve Etik Meseleler -3
16 Modern Eğitim ve Etik Meseleler -4
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 48 48
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 30 30
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 1 30 30
Arasınav ve Hazırlığı 1 30 30
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 30 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi