Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EPO7017 | Eğitim ve Etik Meseleler | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EPO7017 | Eğitim ve Etik Meseleler | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Eğitim ve etik ilişkisini temel kavramları, düşünce akımları ve metinleriyle karşılaştırmalı ve analitik bir tutumla incelemeyi amaçlamaktadır.
-
Eğitim ve Etik- Tarihi ve Felsefi Arkaplan, Aristo ve Etik, Türk Etik Düşüncesi ve Farabi, Türk Etik Düşüncesinin Kaynakları, Erdemli Kent, Osmanlı Düşünce Dünyası ve Etik, Spinoza ve Etiğin Temellendirilmesi, Modern Dönem, Eğitim ve Etik, Kant ve Ahlakın Temellendirilmesi, Gökalp ve Türk Ahlakı, Türk Modernleşmesi, Eğitim ve Etik, Modern Eğitim ve Etik Meseleler -1 , Modern Eğitim ve Etik Meseleler -2, Modern Eğitim ve Etik Meseleler -3, Modern Eğitim ve Etik Meseleler -4.
Eğitim ve etik konusunda yapılmış temel çalışmaların incelenmesi ve ders esnasında tartışılması. Etik eğitiminde kullanılan çeşitli öğretim yöntemlerinin soruşturulması ve sorgulanması ve daha sonra rapor haline getirilmesi. Eğitim ve etik konusunda klasikleşen bir eserin kitap değerlendirilmesinin analitik şekilde hazırlanması. Modern eğitimde yaşanan etik meselelerle ilgili öğrencinin ilgisinin çeken temel bir sorun hakkında araştırma ödevinin hazırlanması. Bunun öncesinde aşağıdaki sorular eşliğinde benzer bir konuda çalışma ortaya koyan bir düşünürün eserinin sunumun yapılması: • Yazar eseri niçin yazmıştır? Tarihi, sosyo-kültürel bağlam incelemesi. • Düşünürün eğitim ve etikle ilgili temel iddiası, tezi nedir? • Tezini, iddiasını nasıl gerekçelendirmektedir? • Geldiği veya geliştirdiği dünya görüşüyle etik ve değer anlayışı arasında bir ilişki var mı? Bilgi ve değer anlayışı nedir? • Her sunumu hazırlayan öğrencinin hazırlayacağı kendine özgü en az iki tartışma sorusu. Nihayet, modern eğitimde etik meseleler konusunda öğrenciye diyalektik soruşturma yöntemiyle kendi başına bir yaklaşım ve çözüm üretebilmesi.
----
Türkçe
• Konfüçyus, Konuşmalar • Aristo, Nikomakhos’a Etik • Farabi, Erdemli Kent • Fahri Unan, İdeal Cemiyet, İdeal Hükümdar, İdeal Devlet • Spinoza, Ethica • I. Kant, Ahlak Metafizinin Temellendirilmesi • Z. Gökalp, Türk Ahlakı
----
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Genel Giriş |
2 | Eğitim ve Etik- Tarihi ve Felsefi Arkaplan |
3 | Aristo ve Etik |
4 | Türk Etik Düşüncesi ve Farabi |
5 | Erdemli Kent |
6 | Osmanlı Düşünce Dünyası ve Etik |
7 | Spinoza ve Etiğin Temellendirilmesi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Modern Dönem, Eğitim ve Etik |
10 | Kant ve Ahlakın Temellendirilmesi |
11 | Gökalp ve Türk Ahlakı |
12 | Türk Modernleşmesi, Eğitim ve Etik |
13 | Modern Eğitim ve Etik Meseleler -1 |
14 | Modern Eğitim ve Etik Meseleler -2 |
15 | Modern Eğitim ve Etik Meseleler -3 |
16 | Modern Eğitim ve Etik Meseleler -4 |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 48 | 48 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |