Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık EGT4033 Eğitim Yönetimi Zorunlu 7 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Yönetim, bilim ve sanatı ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler vermek, Eğitim ve okul yöneticisinin yapmak zorunda olduğu işlerle ve bu işlerin yapılışı ile ilgili ilke, kavram ve teknikleri kavratmak. Türk Milli Eğitim sistemini tanıtmak, sistemin sorunlarını tartışmak ve çözüm önerileri getirmek. Eğitim kurumlarının örgüt ve işleyişleri hakkında bilgi vermek. Eğitim kurumları ile ilgili sorunları tartışmak, İlköğretim kurumlarının amacını gerçekleştirebilmesi için yöneticilere düşen görevler hakkında bilgi vermek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türk eğitim sisteminin genel yapısı. Türk eğitim sisteminin tarihsel temelleri. Türk eğitim sisteminin felsefi ve yasal temelleri. Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı. Yönetim bilimine giriş ve örgüt kavramı. Yönetim teorileri. Yönetim süreçleri. Okul örgütü ve yönetimi. Okul yönetiminde çalışan hizmetleri. Okul yönetiminde öğrenci işleri. Okul yönetiminde eğitim ve öğretim işleri. Okul işletmesinin yönetimi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, sınıf içi tartışma, öğrenci sunumları, beyin fırtınası

Staj Durumu

Staj durumu yoktur.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kitap: Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ayşen Bakioğlu (Ed.), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN: 978-605-320-308-7. Kitap: Eğitim Yönetimi, Mustafa Çelikten & Mehmet Özbaş (Ed.), İstanbul: Lisans Yayıncılık, ISBN: 978-605-5044-27-5.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Etkili okul yönetiminin özelliklerini yorumlar
  • Okul yönetiminin amaç ve işlevleri hakkında değerlendirme yapar
  • Eğitim yönetimi ve unsurlarını sınıflandırır
  • Eğitim mevzuatı hakkında yorum yapar
  • Türk eğitim sisteminin amaçlarını ve ilkelerini açıklar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Türk eğitim sisteminin genel yapısı.
2 Türk eğitim sisteminin tarihsel temelleri
3 Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri
4 Türk eğitim sisteminin yasal temelleri
5 Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı
6 Yönetim bilimine giriş ve örgüt kavramı
7 Yönetim teorileri
8 Ara Sınav Haftası
9 Yönetim süreçleri
10 Yönetim ve liderlik
11 Okul örgütü ve yönetimi
12 Okul yönetiminde çalışan hizmetleri
13 Okul yönetiminde öğrenci işleri
14 Okul yönetiminde eğitim ve öğretim işleri
15 Okul işletmesinin yönetimi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 34 1 34
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 60 1 60
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi