Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Temel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2017 - Sınıf Öğretmenliği EGT8061 Eğitimde Araştırma Tasarımı ve Bilimsel Etik Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Eğitim araştırmalarının felsefi ve tarihi temelleri hakkında bilgi vermek. Eğitimde araştırma tasarımlarına ait paradigmalar hakkında bilgi vermek. Eğitimde nicel, nitel ve karma yöntem yaklaşımlarına göre araştırma tasarlama süreci hakkında bilgi vermek Bilimsel araştırma sürecinde etik kurallar hakkında bilgi vermek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Eğitim araştırmalarının felsefi ve tarihi temelleri Eğitimde araştırma tasarımlarına ait paradigmalar Eğitimde nicel, nitel ve karma yöntem yaklaşımlarına göre araştırma tasarlama süreci Bilimsel araştırma sürecinde etik kurallar

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ödev, Sunu, Anlatım, Tartışma

Staj Durumu

Yok.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ali Yıldırım Hasan Şimşek (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Seçkin Yayınevi Creswell, John W. (2019). Karma Yöntem Araştırmalarına Giriş. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Creswell, John W. Clark, Vicki L. Plano (2018). Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Karasar, N. (2019). BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMİ: Kavramlar İlkeler Teknikler. Ankara: NOBEL Akademik Yayıncılık Pring, R. (2013). Eğitim Araştırmaları Felsefesi. Ankara: NOBEL Akademik Yayıncılık. Vicki L. Plano Clark, Nataliya V. Ivankova (2018). KARMA YÖNTEMLER ARAŞTIRMASI - Alana Yönelik Bir Kılavuz. Ankara: NOBEL Akademik Yayıncılık

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim araştırmalarının kuramsal temellerini bilir
  • Eğitim araştırmalarına ait paradigmaları açıklar.
  • Eğitimde bilimsel bir araştırma tasarlar.
  • Bilimsel araştırma sürecine ait etik kuralları bilir.
  • Bilimsel araştırma sürecinde etik kurallara uymaya değer verir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim araştırmalarının tarihi temelleri
2 Eğitim araştırmalarının felsefi temelleri
3 Eğitim araştırmalarının felsefi temelleri
4 Eğitimde araştırma tasarımlarına ait paradigmalar
5 Eğitimde araştırma tasarımlarına ait paradigmalar
6 Eğitimde araştırma tasarımlarına ait paradigmalar
7 Eğitimde nicel yaklaşıma göre araştırma tasarlama
8 Ara Sınav Haftası
9 Eğitimde nicel yaklaşıma göre araştırma tasarlama
10 Eğitimde nitel yaklaşıma göre araştırma tasarlama
11 Eğitimde nitel yaklaşıma göre araştırma tasarlama
12 Eğitimde karma yönteme göre araştırma tasarlama
13 Eğitimde karma yönteme göre araştırma tasarlama
14 Bilimsel araştırma sürecinde etik kurallar
15 Bilimsel araştırma sürecinde etik kurallar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 25 25
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 25 25
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 25 25
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 20 20
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 25 25
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5