Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Sınıf Öğretmenliği | EGT8061 | Eğitimde Araştırma Tasarımı ve Bilimsel Etik | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2017 - Sınıf Öğretmenliği | EGT8061 | Eğitimde Araştırma Tasarımı ve Bilimsel Etik | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Eğitim araştırmalarının felsefi ve tarihi temelleri hakkında bilgi vermek. Eğitimde araştırma tasarımlarına ait paradigmalar hakkında bilgi vermek. Eğitimde nicel, nitel ve karma yöntem yaklaşımlarına göre araştırma tasarlama süreci hakkında bilgi vermek Bilimsel araştırma sürecinde etik kurallar hakkında bilgi vermek
-
Eğitim araştırmalarının felsefi ve tarihi temelleri Eğitimde araştırma tasarımlarına ait paradigmalar Eğitimde nicel, nitel ve karma yöntem yaklaşımlarına göre araştırma tasarlama süreci Bilimsel araştırma sürecinde etik kurallar
Ödev, Sunu, Anlatım, Tartışma
Yok.
Türkçe
Ali Yıldırım Hasan Şimşek (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Seçkin Yayınevi Creswell, John W. (2019). Karma Yöntem Araştırmalarına Giriş. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Creswell, John W. Clark, Vicki L. Plano (2018). Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Karasar, N. (2019). BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMİ: Kavramlar İlkeler Teknikler. Ankara: NOBEL Akademik Yayıncılık Pring, R. (2013). Eğitim Araştırmaları Felsefesi. Ankara: NOBEL Akademik Yayıncılık. Vicki L. Plano Clark, Nataliya V. Ivankova (2018). KARMA YÖNTEMLER ARAŞTIRMASI - Alana Yönelik Bir Kılavuz. Ankara: NOBEL Akademik Yayıncılık
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitim araştırmalarının tarihi temelleri |
2 | Eğitim araştırmalarının felsefi temelleri |
3 | Eğitim araştırmalarının felsefi temelleri |
4 | Eğitimde araştırma tasarımlarına ait paradigmalar |
5 | Eğitimde araştırma tasarımlarına ait paradigmalar |
6 | Eğitimde araştırma tasarımlarına ait paradigmalar |
7 | Eğitimde nicel yaklaşıma göre araştırma tasarlama |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Eğitimde nicel yaklaşıma göre araştırma tasarlama |
10 | Eğitimde nitel yaklaşıma göre araştırma tasarlama |
11 | Eğitimde nitel yaklaşıma göre araştırma tasarlama |
12 | Eğitimde karma yönteme göre araştırma tasarlama |
13 | Eğitimde karma yönteme göre araştırma tasarlama |
14 | Bilimsel araştırma sürecinde etik kurallar |
15 | Bilimsel araştırma sürecinde etik kurallar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |